استندهای ویژه کتاب صوتی در اماکن پرتردد شهر زنجان ایجاد شود

افشارچی با تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی گفت: اماکن پرتردد محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان استندهای ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافرین ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: طی دوسال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و یکی از ویژگی‌های مسئولین این دستگاه پیگیری مداوم امور است.


افشارچی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشا خیر و به نفع مردم است، افزود: از فرمانداران و مسئولین استان در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تاثیرگزار بنگرند و در این راستا عمل کنند.


این مسئول ادامه داد: در کشور پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد؛ کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را دربر می‌گیرد.


رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ترویج کتابخوانی از اهداف مهم ما است و ترویج کتاب و کتابخانه و تربیت فرهنگی منشا خیر و به نفع مردم است.


وی خاطرنشان کرد: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله، باید و نبایدهای حقوق شهروندی و... است. در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

استاندار زنجان ضمن اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان، گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.


وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی و صدا و سیما برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، راه آهن و ترمینال محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان استندهای ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافرین ایجاد کرد.

در ادامه جلسه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه مرکز توسعه فردی است، گفت:کتابخانه یک مرکز سفید اجتماعی است و عموم مردم با سلایق و علایق گوناگون به آن مراجعه می‌کنند.


رضاخانی ضمن اشاره به افتتاح کتابخانه ویژه کودک «هدهد سفید» ادامه داد: برای گروه سنی کودک و نوجوان برنامه‌های گوناگونی درنظر گرفته شده و بازطراحی فضاهای کودک در کتابخانه‌ها، کیفی بخشی برنامه‌های این گروه سنی و فعالیت‌های فرهنگی کتاب محور از اهم اهداف ما است.


این مسئول با اشاره به سامانه فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، خاطرنشان کرد: سامانه فرهنگی کتابخانه‌های عمومی بسیار جامع است و امکان ارزیابی، ارزش گزاری و تحلیل مستمر فعالیت‌ها را فراهم می‌کند.


رضاخانی با بیان اینکه یکی از اهداف پیش رو تبدیل کتابخانه‌های عمومی به باشگاه اجتماعی و یک مرکز امن اجتماعی است، خاطرنشان کرد: کتابخانه در توسعه همه جانبه افراد تاثیر گزار است و رویکرد ارائه خدمات در آن تغییر کرده است.
در ادامه جسه هر یک از حضار به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 1760141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha