ثبت نام ۳۶۵ خانوار شیروانی برای امتیاز قانون جوانی جمعیت

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان شیروان گفت: ۳۶۵ خانوار شیروانی برای امتیاز قانون جوانی جمعیت ثبت نام کردند.

 جواد صادقی، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: هزار و ۲۸ خانواده واجد شرایط برای دریافت امتیازات قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در سطح این شهرستان شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: از مجموع کل این تعداد، ۳۶۵ خانوار مربوط به سطح شهر هستند که ثبت نام آنان انجام شده و مابقی مربوط به روستاها هستند که متولی آن اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان است.

صادقی بیان کرد: طی چند روز اخیر، جلسه قرعه کشی و تعیین قطعات اراضی ۹۰ قطعه از متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر شیروان برگزار شد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان شیروان بیان کرد: در این جلسه تعداد ۹۰ قطعه با مساحت حداکثر ۲۰۰ مترمربع برای هر خانوار قرعه کشی انجام و بعد از مراحل انعقاد قرارداد تحویل متقاضیان خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه مراحل بعدی قرعه کشی پس از تامین زمین برگزار خواهد شد اضافه کرد: به هر خانوار واجد شرایط یک قطعه زمین ۲۰۰ متری در محل کوی وحدت شیروان تحویل داده می شود.

وی تصریح کرد: شرایط واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در قالب دو قانون طرح جوانی جمعیت ابلاغ شده است که یک قانون در رابطه با خانواده‌های دارای سه فرزند است که فرزند سوم آنها بعد از ابلاغ قانون به دنیا آمده باشد و یک قانون هم امسال مصوب شده که اگر خانواده‌ها دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند، مشمول طرح جوانی جمعیت و دریافت زمین و یا مسکن می‌شوند.

به گفته فقط هزینه‌های آماده‌سازی از جمله تحصیل‌، جدول‌سازی و آسفالت از متقاضیان دریافت می‌شود و افراد بعد از ۲ سال تنفس در مدت زمان هشت سال به صورت اقساطی این هزینه‌ها را می‌پردازند.

قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برای ساخت مسکن، با تدبیر دولت سیزدهم و تصویب مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

کد خبر 1760144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha