مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) در قم برگزار شد

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) با حضورعلما، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم ، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) شب گذشته با حضور علما و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اساتید حوزه‌، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان با اشاره به خدمات آن مرجع عالیقدر گفت: آیت‌الله بروجردی به لحاظ اخلاق در اوج بود و تنها با مطالعه دقیق کتاب‌های رجالی این مرد بزرگ است که می‌توانیم درک درستی از اخلاقیات آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله بروجردی تا آخرین روزهای عمر با برکت خود دغدغه نشر معارف اهل بیت‌(ع) و ترویج اسلام و تشیع را داشتند گفت: ایشان با معرفت، اخلاص و تقوا مسئولیت‌های خود را پیدا و بدون خستگی در این راه قدم نهاد و عمل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان تصریح کرد: معرفت، اخلاص و تقواست که انسان را به این نقطه عظیم اخلاقی می‌رساند.

وی با اشاره به خدمات این مرجع عالیقدر به حوزه‌های علمیه گفت: ایشان زمانی که به قم مشرف شدند، ۷۰۰ نفر در این حوزه مشغول به تحصیل علوم اهل‌بیت(ع) بودند و زمانی که ایشان از دنیا رفت بیش از ۷ هزار نفر مشغول تحصیل بودند.

آیت‌الله سید حسین طباطبایی بروجردی در سوم فررودین ۱۲۵۴ در بروجرد متولد شد، نسب او با ۳۲ واسطه به امام حسین‌(ع) می‌رسد.

وی که به مدت ۱۷ سال مدیر حوزه علمیه قم و ۱۵ سال نیز تنها مرجع تقلید شیعه بود در دهم فروردین ۱۳۴۰ پس از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت و در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه‌(س) در قم به خاک سپرده شد.

کتاب‌های این مرجع تقلید در چهار رشته فقه، اصول فقه، حدیث و رجال است.

کد خبر 1760209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha