کار متفاوت یک کانون مسجدی برای ترویج حجاب میان دختران

کانون فرهنگی‌هنری «منتظران ظهور» در شهرستان ساوه علاوه بر پیمانکاری در برگزاری اردوها برای بچه‌ها و نوجوانان، با کار فرهنگی در موضوع حجاب و نیز تمرکز بر تربیت چهره‌های ممتاز در عرصه‌های علمی توانسته اتفاقات مبارکی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، میلاد وحدت، مدیر کانون فرهنگی و هنری منتظران ظهور و از جوانان دهه هفتادی فعال در شهرستان ساوه در گفتگو با خبرگزاری شبستان اظهار کرد: از سال ۱۳۸۷ فعالیت ما در این کانون آغاز شد و در سال ۱۳۸۸ مجوز فعالیت دریافت کردیم و در این ۱۵ سال فعالیت‌های مختلفی انجام شده و  تمرکز ما بیشتر روی جذب نوجوانان و جوانان به مسجد بوده است.

وی افزود: مسجد ما در  منطقه بازار و پیاده راه مرکز شهر قرار گرفته و از آنجائی که سکنه در این منطقه کمتر است و عمده افراد را بازاری‌ها تشکیل می‌دهند سعی ما در جذب جوانان از مناطق مختلف شهر و استفاده از آنان در فعالیت‌های کانون بوده است.

وحدت در ادامه با اشاره به همکاری همسرش در پیشبرد فعالیت‌های کانون گفت: بعد از اینکه متاهل شدم همسرم هم در کنار ما فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهد و بخش خواهران را با حضور ایشان پرقدرت‌تر از قبل پیش می‌بریم و اکنون دو ماهی می‌شود که مجوز اولین کانون تخصصی دخترانه‌ی شهرستان را دریافت کرده ایم.

وی با اذعان به اینکه محوریت فعالیت‌های کانون ما در عرصه رسانه و جذب حداکثری افراد غیرمذهبی به کانون و مسجد است، تصریح کرد: ما اولین استودیو صدابرداری و تصویربرداری حرفه‌ای مسجدمحور استان را در این کانون تاسیس کردیم و در حیطه سرودهای انقلابی و کتاب‌های صوتی فعالیت داریم و با کمک بچه‌ها تولید محتوا انجام می‌دهیم و در زمینه تیزر و کلیپ‌های مرتبط به فعالیت‌های خودمان نیز اقداماتی به صورت حرفه‌ای در حال انجام است.

کار متفاوت یک کانون مسجدی در ترویج حجاب میان دختران

مدیر کانون فرهنگی و هنری منتظران ظهور همچنین تصریح کرد: برای نوجوانان سطح شهرستان که علاقه‌مند به آموزش صدابرداری و تصویربرداری هستند کلاس‌های آموزشی لازم را برگزار می‌کنیم تا در سطح شهرستان به تولید محتوا بپردازند.

وی اضافه کرد: در رابطه با موضوعات گویندگی و اجرا نیز خود بنده در سطح صداوسیمای استان فعالیت دارم و آموزش‌های مختلفی هم در این عرصه ارائه می‌دهیم.

وحدت با بیان اینکه برنامه‌های معمول را به صورت خاص برگزار می‌کنیم، گفت: به طور مثال برنامه اعتکاف ما جزو اعتکاف‌های خاص شهرستان است و ظرفیت مسجد ما حدود ۲۰۰ نفر است اما ثبت نام ما برای اعتکاف بسیار بالاست و هر سال ناچار به قرعه کشی هستیم.

وی برگزاری اردوهای زیارتی مشهد و برنامه‌های گردشگری را دیگر اقدام کانون اعلام کرد و گفت: یکی از فعالیت‌هایی که ما روی آن تمرکز داریم در رابطه با دوره‌های فرهنگی است که برای مدارس از سمت کانون برگزار می‌شود این دوره‌ها به این شکل است که ما مسئولیت اردویی را که هر سال در مدارس برگزار شود، عهده دار می‌شویم و به صورت پیمانکار این اردو را برگزار می‌کنیم و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خاصی را در این اردو به صورت تخصصی برای بچه‌ها در نظر می‌گیریم.

کار متفاوت یک کانون مسجدی در ترویج حجاب میان دختران

مدیر کانون فرهنگی و هنری منتظران ظهور ادامه داد: به عنوان مثال در تمام سفر دو مشاور برای دانش آموزان در نظر گرفته می‌شود و در طول سفر پنج‌روزه بچه‌ها خیلی از مشکلات را با مشاوره‌ها به صورت دوستانه و صمیمی مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به آمار دانش آموزانی که طی سال ۱۴۰۲ توسط کانون به اردوهای زیارتی اعزام شدند، گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۵۰۰ دانش آموز دبیرستانی را به سفرهای اردویی بردیم و ارتباط آن‌ها با کانون ما نیز برقرار شد و معمولا این ارتباط قطع نمی‌شود.

وحدت در ادامه تصریح کرد: ما دبیرستان دخترانه «قدسیه» را که نزدیک ترین دبیرستان به کانون است به صورت پایلوت انتخاب کردیم و حدود دو سال است که درحال کار کردن روی آن هستیم و تمرکز ما روی این دبیرستان است و جشن‌های مختلف، اردو و افطاری را با کمک خیرین در آن برگزار می‌کنیم و با آن‌ها در ارتباط هستیم و آن‌ها هم متقابلا با ما در ارتباط هستند و سعی داریم مشکلات آنان را شناسایی و برطرف نماییم و الحمدالله در این یکسالی که بچه‌ها مستمر و تخصصی کار می‌کنند حدود ۱۸ دانش آموز مشتاق به به پوشش چادر شده اند که همراه با چادر یک سفر رایگاه به مشهد هم به آنها اعطا می‌شود.

کار متفاوت یک کانون مسجدی در ترویج حجاب میان دختران

وحدت در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های جهادی کانون فرهنگی و هنری منتظران ظهور اشاره و ابراز کرد: من مسئول مجمع جهادگران استان مرکزی هستم و یک گروه جهادی به نام گروه جهادی «شهید لقا» در کانون داریم که در واقع ما و هیئت امنای مسجد، کانون تخصصی نورا، کانون تخصصی منتظران ظهور و گروه جهادی شهید لقا و هیئت منتظران ظهور که این هیئت هم از بدنه خود کانون است در کنار هم جمع شده ایم و قرارگاه امام رضا(ع) را تشکیل دادیم و تمام فعالیت‌ها حول محور این قرارگاه انجام می‌شود.

وی افزود: ذیل این قرارگاه ۸۰ خانواده تحت پوشش قرار دارند که از این ۸۰خانواده تقریبا برای افرادی که مشهد مشرف نشده بودند سفر رایگان را مهیا و آن‌ها را به مشهد اعزام کردیم و اقلام غذایی و گوشت قربانی هم به صورت ماهانه به آن‌ها اعطا می‌کنیم.

کار متفاوت یک کانون مسجدی در ترویج حجاب میان دختران

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران ظهور» با اشاره به اهداف خود از فعالیت در این کانون ابراز کرد: تشکیل شهر مهدوی هدف ماست و بنا داریم کارهایی انجام دهیم که حداقل تا ۱۰ سال آینده یکسری مسئول از میان اعضای خود برای شهر تربیت کنیم.

وی ادامه داد: امروز حدود ۱۲ سالی است که از اقدامات ما می‌گذرد و طی این مدت نیروهایی را از این کانون به شهرستان و استان و بعضا به کشور معرفی کردیم به طور مثال در نیروهای کانونی ما ۳ دانشجوی هسته‌ای داریم که رتبه‌ی زیر ۳۰ در کنکور سراسری کسب کرده اند.

وحدت با اشاره به دیگر بچه‌های موفق این کانون گفت: از این مجموعه و از میان بچه‌هایی که در هیئت هفتگی کانون حضور داشتند و در اردوها و فعالیت‌های کانون بودند ۷ پاسدار تحویل جامعه دادیم که اکنون در مجموعه سپاه ساوه و استان مشغول به کار هستند و حدود ۱۰ نفر از مداحان جوانی که در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند از بچه‌های کانون ما هستند.

وی با اشاره به تعدادی اعضای کادر این کانون گفت: کادر اصلی ما متشکل از ۴۰ نفر از خواهران و برادران است و یک گروهی متشکل از مدیران داریم که حدود ۱۵ برادر و  ۲۵ خواهر عضو آن هستند و هر کدام یک مسئولیتی را عهده دار هستند و اعضای فعالی که در برنامه‌هایمان شرکت می‌کنند و با ما در ارتباطند نیز جمعا حدود ۴۰۰ نفر هستند.

کد خبر 1760223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha