بازداشت «غسان ابوستة» پزشک فلسطینی در فرودگاه پاریس فرانسه

مقامات فرانسه «غسان ابوستة» پزشکی فلسطینی با تابعیت بریتانیایی را امروز در فرودگاه شارل دوگل پاریس بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یک منبع حقوقی به عربی ۲۱ گزارش داد: مقامات فرانسوی امروز شنبه( ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «غسان ابوستة» پزشک فلسطینی را در فرودگاه شارل دوگل در پاریس بازداشت و تلفن او را توقیف کردند.

این منبع افزود: ابوستة، جراح زیبایی با تابعیت بریتانیایی است؛ او برای شرکت در سمیناری که در مجلس سنای فرانسه درباره مسئولیت پاریس در حقوق بین الملل در قتل عام توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه برگزار می شود، به فرانسه آمد که بازداشت شد.

 قرار بود ابوستة در سمیناری که امروز شنبه در مقر سنای فرانسه توسط نمایندگان حزب سبز ترتیب داده شد، شرکت کند.

ابوستة به محض ورود به فرودگاه پاریس،نوشت: من در فرودگاه شارل دوگل هستم، ورود من را به فرانسه ممنوع کردند. قرار است امروز در مجلس سنای فرانسه سخنرانی کنم. آنها می گویند آلمانی ها برای من یک سال ممنوعیت ورود به اروپا وضع کرده اند.

سلوی الجمل، فعال حقوقی درباره این بازداشت، گفت: دکتر ابوستة در محافل بین المللی درباره جنب‌های درمانی و پزشکی و انسانی در غزه سخنرانی می کند و از سیاست سخن نمی گوید. به همین دلیل بازداشت او توجیهی ندارد.

وی ادامه داد: بازداشت ابوستة تاکیدی براین مسئله است که فرانسه بخشی از جنبش صهیونیسم است که صداهای حق را سرکوب می کند و از انتقال شاهدان زنده از غزه به جهان جلوگیری می‌کند.

ابو ستة مدارک هولناکی از در جریان حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر در نوار غزه رخ داده است، ارایه کرده است. در این مدت بیش از ۳۵ هزار نفر شهید شدند.

کد خبر 1761760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha