رفتار حجاج ایرانی باید مایه افتخار امام صادق (ع) باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حجاج در انجام مناسک حج طوری رفتار کنند که مایه افتخار امام صادق (ع) باشند، گفت: قیام باشکوه شما ملت ایران در سال‌های ۱۳۴۲ و ۱۳۵۷ لبیک شما به دعوت خداوند بوده که چه زیبا لبیک گفتید و ۶۰ سال پای این دعوت ایستادید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در همایش آموزش متمرکز زائران حج مازندران در سالن سید رسول حسینی ساری، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: مهم این است که حجاج پیام‌رسان باشند و اینکه با همه زحمت و هزینه، عملی مقبول و حجی پذیرفته شده باشد که تا آخر عمر حفظ شود و از بین نرود و برای همیشه در نامه عمل شما ماندگار باشند.

وی افزود: همانطوری که دعوت خدا از ما و از حجاج برای حج، دعوتی با زبان سر و امواج صوتی نبوده، آن دعوت را خداوند به عمق روح و جان انسان رسانده و همه مدعو خدا هستند، لبیک هم با زبان سر نباید باشد چون دعوت جانی و روحی بوده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: دعوت خدا از ما فقط برای حج نیست، خدا از ما دعوت کرده که عبادت کنیم، نماز بخوانیم، از بندگان ضعیفش حمایت کرده، مظلومان را یاری کنیم و بر علیه ظالمان قیام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این قیام باشکوه شما ملت ایران در سال‌های ۱۳۴۲ و ۱۳۵۷ لبیک شما به دعوت خداوند بوده که چه زیبا لبیک گفتید و ۶۰ سال پای این دعوت ایستادید، چه شهدایی که تقدیم کردید، چه جوانانی که در راه خدا دادید، همانند ابراهیم (ص) که اسماعیل را قربانی کرده است.
حجت الاسلام محمدی لائینی اعلام کرد: امام صادق (ع) فرمودند که هر جا هستید مایه افتخار و زینت ما باشید، مایه سرافکندگی و ننگ ما نباشید، اگر کار خوب کنید و رعایت کنید خوب است، بگویند پیروان ایشان چقدر خوبند، قانون و مقررات ایران و مملکت سعودی را چقدر رعایت می‌کنند اما حرکات ناجور همچون بازار رفتن هنگام اذان، حواس‌پرتی در هنگام نماز و اقدامات دیگر جایز نیست و موجب شرمندگی امام صادق (ع) خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌خصوص خواهران که حتما باید موازین حجاب را رعایت کنید، الگوی شیعه مسلمان باشید، دعا کنید، قرآن بخوانید، در حج حتما یک ختم قرآن داشته باشید، با دست پر برگردید، گناهان بخشیده شده باشد و کیسه ثواب‌ها پر باشد و کیسه گناه خالی.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: برای ریشه کردن شدن صهیونیست‌های ظالم دعا کنید، سلامتی و دوام عمر توفیقات رهبرمان را از خدا بخواهید و دعا کنید، ان‌شالله خداوند ما را از شر فتنه‌ها و شیاطین حفظ کند، واقعا ملتمس دعا هستیم، قطعا در صحرای عرفه همسفر امام زمان (عج) هستید.

کد خبر 1761757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha