در جست و جوی لبخند مرزنشینان

حجت الاسلام تابعی طلبه ای جهادگر است که در کنار ۵ طلبه و ۶۰ جهادگر دیگر توانسته با اقدامات جهادی عمرانی، پزشکی، معیشتی و فرهنگی لبخندی از جنس رضایت را بر لبان محرومان و مرزنشینان بنشاند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: سمیه محمدی: «شعارشان این است که انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد»، فعالیت شان معطوف به گروه «میثاق جوانان» است و ۱۸ سال است که با همدلی و همراهی در زمینه های مختلف تحصیلی، درمانی، معیشتی و ازدواج در مناطق مرزی و محروم همانند درح و نهبندان کار می کنند.

گروه جهادی میثاق جوانان با اجرای برنامه های فرهنگی در مناطق مختلف خراسان جنوبی در جستجوی لبخند محرومان است و با راه اندازی کاروان های شادی و برنامه های فرهنگی، عمرانی و بهداشتی و کارگاه های اشتغالزایی به دنبال جلب رضایت مردم و خداوند است.

جذب پزشک، پرستار، دندانپزشک و ماما اقدام برتر دیگر این گروه جهادی برای رفع مشکلات پزشکی محرومان و مرزنشینان است. تهیه و توزیع جهیزیه برای نوعروسان، توزیع بسته های غذایی، تحصیلی و یا بورسیه دانش آموزان از اقدامات دیگر این گروه چند نفره است.

21.jpg

همه اعضای این گروه جهادی، جوانان ۱۹ تا ۳۰ ساله ای هستند که دل در گرو یاری رساندن دارند و برای کارهای جهادی حتی مرخصی می گیرند. ترجیح می دهند تعطیلات و مرخصی های خود را خرج حل مشکلات مردم کنند.

۱۸ سال کار جهادی

حجت الاسلام محمد صادق تابعی طلبه ای است که این گروه را دور هم جمع کرده به خبرنگار شبستان می گوید: همراهی بچه ها در کارهای جهادی با اینکه خودشان درگیر شغل و زندگی هستند، قابل تحسین است بگونه ای که حتی برای اردوهای جهادی مرخصی می گیرند.

20.jpg

وی افزود: گروه جهادی میثاق جوانان از سال ۱۳۹۹ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است در این گروه ۶۰ نفر همکاری دارند اما تیم اندیشه ورز ۱۵ نفر هستند، همچنین پنج نفر هم روحانی جهادگر داریم.

حجت الاسلام تابعی افزود: گروه میثاق جوانان دو سال به صورت هدفمند در شهر درح حضور داشت. به صورت هفتگی اعزام مبلغ به روستاهایی که طلبه نداشتند هم در دستور کار قرار گرفت، به دنبال اعزام روحانی و مبلغ به روستاها، مشکلات روستاها احصا و حتی مشکلات را مطالبه گری کردیم.

به گفته وی؛ روستای خاکک درح در اتصال خانه های روستا به گاز مشکل داشتند که با پیگیری گروه جهادی میثاق جوانان و با همراهی معاونت سیاسی استانداری مشکل ۳۵ خانوار محروم حل و از نعمت گاز در کمتر از یک ماه برخوردار شدند.

این طلبه جهادگر در ادامه از برگزاری کاروان های شادی در ایام عید غدیر و دهه ولایت با عنوان «در جست و جوی لبخند» خبر داد و گفت: در این کاروان بسته های پذیرایی برای بیش از دو هزار نفر توزیع شد و برنامه ها همراه با فعالیت های فرهنگی، عمرانی، اشتغالزایی و بهداشتی بود.

در این کاروان شادی یک چشمه سرویس ساخته شد و کارگاه های اشتغالزایی در روستای خاکک با استقبال پر شور بانوان روستا همراه شد.

به گفته حجت الاسلام تابعی در ایام مختلف به کمک خیرین بسته های معیشتی با هماهنگی دفتر امام جمعه و سپاه در روستاهای بیشه و چاه شولک توزیع شد.

این طلبه جهادگر با بیان اینکه در روستاهای مرزی نهبندان با همکاری بسیج شناسایی افراد صورت گرفته است و در بحث دندانپزشکی و درمانی ۱۰۰ دانش آموز بی بضاعت و مددجوی کمیته امداد در هفت ماه گذشته رایگان درمان شدند.

وی از برگزاری اردوی درمانی در مناطقی از شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: این مهم با همکاری تیم تخصصی مرحوم دکتر محمد رضا فخر در دستور کار است.

27.jpg

حجت الاسلام تابعی افزود: در محله سراب بیرجند ۱۰ دانش آموز را بورسیه و تامین لوازم التحریر و کلاس ها تقویتی برای آن ها انجام شد، همچنین کارگاه اشتغال در این محله برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در شهر درح سند چشم انداز توسعه با محوریت کمیته امداد تدوین شده و منطقه پیشرفت خوبی داشته است، گفت: در درح فاصله بین روستاها کمتر و بهتر می توان برنامه ریزی کرد اما در نهبندان به دلیل پراکندگی روستاها ما شاهد محرومیت بیشتری هستیم و نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: نهبندان در بحث قاچاق سوخت دچار آسیب هایی شده است که ریشه در کمبودها دارد اما این مهم هم مطلق نیست.

به گفته تابعی؛ تمام آسیب ها به فرهنگ بر می گردد آبادی روستا باید به دست خود مردم روستا انجام شود اینکه گروه جوانان ما به منطقه بیایند و جوانان روستا بنشینند و اقدامی برای آبادی روستای خودشان نکنند، درست نیست. الحمدالله در درح؛ گروه جهادی شهید کاووسی به همت جوانان محل تشکیل شده و موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام تابعی گفت: برای هزینه های برنامه های جهادی فراخوان می دهیم و خیرین و آشنایان و اقوام هزینه هایی را جمع آوری و برخی کمک ها از طرف بنیاد برکت و کمیته امداد به صورت تفاهم نامه ای انجام می شود.

تهیه و توزیع ۱۰ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند

وی افزود: در بحث جهیزیه حدود ۱۰ سری جهیزیه به ارزش ریالی هر سری جهیزیه ۴۰۰ میلیون تومان با مشکارکت کمیته امداد انجام شده است.

https://media.shabestan.news/d/2024/04/24/4/4344337.jpg?ts=1713944917000

این جهادگر با بیان اینکه در درح ۱۰ دانش آموز مستعد ولی نیازمند بورسیه شده اند، گفت: همچنین ۱۰ دانش آموز بیرجندی هم بورسیه تحصیلی شده اند و اردوی علمی تفریحی دانش آموزان بورسیه تحصیلی گروه جهادی میثاق جوانان برای بازدید از مراکز دانشگاهی، موزه ها و مکان های تاریخی و همچنین کلاس های تقویتی زبان انگلیسی و عربی با هدف تصویرسازی اهداف آینده در دستور کار است.

کد خبر 1760242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha