موفقیت ۷۵ درصدی مشاوره جلوگیری از سقط، در «مرکز نفس» کاشان

معاون بهداشت و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از موفقیت ۷۵ درصدی مشاوره جلوگیری از سقط جنین، با راه اندازی مرکز نفس در کاشان خبر داد.

دکتر مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت:مشاوره فرزند آوری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان ۳۹ درصد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است. 

معاون بهداشت و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفری زنان همسردار تا ۵۵ سال در کاشان و آران و بیدگل گفت: اقداماتی نظیر افزایش پوشش مراقبت های دوران بارداری، ارتقاء مراقبت های پیش از بارداری، شناسایی زوجین نابارور و برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان در ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل، در راستای جوانی جمعیت انجام شده است.

دلاوری افزود: حدود ۹۰ درصد مادران باردار حداقل یکبار مراقبت دوران بارداری را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل آموزش های مستمر با موضوعات حوزه جوانی جمعیت از جمله ترویج فرزندآوری، نقش تعدد فرزندان در استحکام خانواده و جامعه، پیشگیری از ناباروری، عواقب سقط جنین، تک فرزندی و پیامدهای آن انجام می شود.

دکتر دلاوری همچنین از انجام سونوگرافی رایگان برای زنان بی بضاعت و کم بضاعت شناسایی شده در واحدهای ارائه دهنده خدمت جهت افزایش خوشایند سازی فرآیند بارداری خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از موفقیت بیش از ۷۵ درصد از مشاوره های انجام شده در مرکز نفس خبر داد و افزود: در پی راه اندازی مرکز نفس، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با خیرین و سمن ها جهت پیشگیری از سقط مادران باردار مراجعه کننده به این مرکز انجام می شود.

کد خبر 1760294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha