عدالت فرهنگی و اقتصادی از مهمترین ارکان پیوست فرهنگی جهش تولید است

اکبری عدالت فرهنگی و اقتصادی را از جمله مهمترین ارکان پیوست فرهنگی جهش تولید دانست وگفت:منطبق بر نگاه رهبری، هر ایده و الگویی برای رشد تولید مورد قبول نیست و باید جوانب و پیامدهای مختلف اقدامات و طراحی‌های مختلف نسبت به ابعاد فرهنگی و اجتماعی سنجیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،صابر اکبری- دستیار ویژه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به فرمان رهبری و منشور راهبردی سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: باید نسبت فرهنگ با تحقق این شعار مشخص شود.

وی به ابعاد فرهنگی تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: همت ها و فکرها باید معطوف این راهبرد سال شود.

اکبری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، گفت: در طول حدود ۱۵ سال اخیر، بحث اقتصاد و ابعاد مختلف آن نظیر الگوی مصرف، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کاالی ایرانی در اولویت بوده و دستگاه‌های اجرایی باید آن را به‌عنوان منشور راهبردی یک ساله دنبال کنند.

وی با اشاره به اهمیت بعد فرهنگی در جامعه، افزود: به فرموده رهبری فرهنگ، جهت‌دهنده همه اقدام‌های اساسی و زیربنایی جوامع بشری و شتاب دهنده یا کُندکننده آن است.

اکبری تصریح کرد: فرهنگ بخشی در کنار سایر بخش‌های جامعه نیست، بلکه بُعدی مهم از ابعاد جامعه بوده که شئون مختلف و امور گوناگون در زیست فردی و اجتماعی را در برگرفته و بر آن ها اثر میگذارد.

دستیار ویژه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر توجه به فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ‌بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید، عنوان کرد: در کنار اینها  امید، انسجام و سرمایه اجتماعی از زمینه‌هایی است که توجه بر آنها علاوه بر ایجاد مشارکت، بحران‌ها را کاهش می‌دهد.

اکبری همچنین عدالت فرهنگی و اقتصادی، زیست‌بوم‌گرایی و ناحیه‌محوری؛ هم‌سویی با هویّت فرهنگی، عدم خدشه به امنیت فرهنگی را از جمله مهمترین ارکان پیوست فرهنگی جهش تولید دانست.

وی خاطرنشان کرد: منطبق بر نگاه رهبری، هر ایده و الگویی برای رشد تولید مورد قبول نیست و باید جوانب و پیامدهای مختلف اقدامات و طراحی‌های مختلف نسبت به ابعاد فرهنگی و اجتماعی سنجیده شود.

اکبری ادامه داد: بعضی از افرادی که دلسوزانه نسبت به مسائل کشور نگاه میکنند، این دغدغه را دارند که اگر چنانچه ما سرمایه‌های مردم را، امکانات مردم را وارد مسائل اقتصادی کنیم، ممکن است که به سواستفاده، تبعیض و شکاف‌های طبقاتی و فساد و مانند این‌ها بی‌انجامد.

دستیار ویژه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: گفته شده نظر رهبری در مورد مسئله عدالت با سال ۱۳۸۰ فرق کرده و اصرار ایشان بر مسئله «عدالت» بیشتر شده است. 

وی در پایان بیان کرد: انگیزه از طرح و عنوان شعار سال، این است که همت‌ها و فکرها متمرکز به این بخش از راهبرد اساسی شود و از طرف دیگر افکار عمومی مردم و معرفت عمومی مردم آن را مطالبه کند.

کد خبر 1760369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha