فرهنگ سازی جوانی جمعیت اولویت شورای فرهنگ عمومی مازندران باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان مازندران گفت: فرهنگ سازی در موضوع جوانی جمعیت اولویت شورای فرهنگ عمومی این استان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه ضعف معرفت و باور دینی موجبات بروز مشکلات در حوزه فرهنگی را فراهم می کند، اظهار کرد: امید می رود جلسات شورای فرهنگ عمومی به خروجی قلیل که درحال تکثیرِ، باشد.

وی به پیری استان اشاره کرد و خواستار توجه به مسئله جمعیت و فرزندآوری در استان مازندران شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در مسائل فرهنگی به طور نمونه در حوزه عفاف و حجاب دغدغه مندی ندارند که باید برای این قشر و افزایش باورمندی آنها جلسات اخلاقی برگزار شود.

وی بابیان اینکه تغییرات سبک زندگی ایرانی اسلامی و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از آن- تضعیف بنیان خانواده و تاثیر و تاثر نامتوازن مسافران و مهاجران در استان سه مسئله ابتدایی احصا شده برای تدوین این سند است، افزود: ضعف ساماندهی فعالیت های نوین فرهنگی و ضعف فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی در زیست بوم استان نیز ۲مسئله دیگر برای تدوین این سند می باشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم بسیج شدن دستگاه ها جهت عملیاتی و اجرایی شدن برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای تحقق نظام مسائل این سند اتاق فکر داشته باشند.   

کد خبر 1760381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha