رفع مشکل بیکاری، معضلات حوزه فرهنگی را کاهش می دهد

نوری با تاکید براینکه رفع مشکل بیکاری، معضلات حوزه فرهنگی و اجتماعی جامعه را کاهش می‌دهد، گفت: بسته فرهنگی تحقق شعار سال رهبری با هدف توسعه اقتصاد فرهنگی باید در ذیل شورای فرهنگ عمومی تدوین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، یوسف نوری-استاندار مازندران در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه انقلاب رسول اکرم حضرت محمدمصطفی(ص) فرهنگی بود و انقلاب امام خمینی(ره) نیز یک انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: لایه اول فرهنگ و هنر لایه باور است امروز اگر در تمامی حوزه ها شاهد بروز مشکلاتی هستیم به جهت عدم توجه به فرهنگ برخاسته از منظومه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه گرفتن ایده های اقتباسی موجب شده که دوگانگی هایی ایجاد شود که به شکل ناهنجاری در سطح جامعه بروز و ظهور می کند، گفت: افرادی که لایه باور قوی دارند انسان هایی هستند که در جامعه منشاء آثار ارزشمند و تحول اساسی بوده اند.

نوری بابیان اینکه تغییرات در حوزه فرهنگ جدی است و برخی این مقوله را دیوانه کننده می دانند، افزود: سرعت تغییرات در حوزه های متخلف از جمله فرهنگ به حدی است که اعقاد دارند باید خیلی آینده نگرانه با این مسائل برخورد کرد که به توفیق دست پیدا کنیم.

وی به ویژگی های نسل ضد و آلفا اشاره کرد و گفت: باید تکنیک و تاکتیک را به درستی درکنار هم داشته باشیم تا از تغییرات عقب نمانیم.

نوری با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان برنامه هاباید متبنی بر لایه ای باشد که تغییر در حوزه های مختلف منطبق با آموزه های اسلامی و شعائر اسلامی محقق شود، گفت: رتبه های اول علمی، قرآنی، ورزشی کشور متعلق به مازندرانی هاست که شایسته تحسین است.

وی از مازندران به عنوان پایتخت یادواره های شهدای کشور یاد کرد و افزود: مردم این استان به صورت کاملا اعتقادی پای کار فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

نوری به مشکل بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان مازندران اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید برای رفع این معضل پیگیری و تسهیل گری داشته باشد.

وی با بیان اینکه لایه باور باید توسط دانشگاه ها، مدارس و تشکل های مردمی پیگیری شود، ادامه داد: باید از مردم به ویژه قشر بازنشستگان برای رفع مشکلات استان همفکری بخواهیم.

نوری با بیان اینکه بسته فرهنگی تحقق شعار سال رهبری با هدف توسعه اقتصاد فرهنگی باید در ذیل شورای فرهنگ عمومی تدوین شود، گفت: باید از ظرفیت مردمی برای جهش تولید به صورت جدی و عملیاتی بهره گرفته شود.

کد خبر 1760382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha