زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دفاع از حیثیت، عزت و هویت ما است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تلاش همگانی برای برگزاری کنگره ملی شهدا به بهترین نحو در استان شد و گفت: زیرا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دفاع از حیثیت، عزت و هویت ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید علی احمدزاده» امروز ( ۶ اردیبهشت‌ ماه) در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد که با حضور امیرسرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از افتخارات امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش این است که در چشم و دل رهبر معظم انقلاب محبوب‌ هستند و به همین مناسبت در همه دل‌ها جای دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد شهدا را حیات دهنده دانست و گفت: شهدا در راه حفظ اسلام و دفاع از میهن اسلامی جان خود را فدا کردند و حضور ما در این مجلس به این معنی است که ما به یاد شهدا آمده‌ایم.

وی در ادامه، افزود: اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد بخشی از دومین کنگره شهدای استان است که یادواره ۲ هزار شهید استان از امروز آغاز شد.

احمدزاده با بیان اینکه عشق و بوی شهدا در استان پیچیده است، افزود: برای ما مایه افتخار است که کنگره ۲ هزار شهید در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود و یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین دستاورد این کنگره است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همه باید تلاش کنند که کنگره ملی شهدا به بهترین نحو در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود؛ چرا که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دفاع از حیثیت، عزت و هویت ما است.

وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد۴۰ هزار رزمنده، ۱۱ هزار و ۶۰۰ جانباز، ۳۱۷ آزاده را در درون خود دارند که مایه مباهات ما هستند.

احمدزاده خطاب به فرمانده کل ارتش با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یگان ارتش در استان ندارد، بیان کرد: همچنین در استان نیروی هوایی و زمینی ارتش نداریم و به طور کلی در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ نیرویی از ارتش مستقر نیست که درخواست داریم یگانی از ارتش در استان مستقر شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تمام امکانات استان کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید بسیج خواهد شد، گفت: امکانات سپاه، بسیج، دولت و همه و همه برای تامین زمین و امکانات مورد نیاز این کنگره سراسر نور هماهنگ و بسیج خواهند شد.

وی با بیان اینکه از ۲ هزار شهید استان ۲۰۸ نفر از آن‌ها ارتشی هستند، گفت: ۱۱۳ نفر از آزادگان استان، ۵۴۰ جانباز  و هفت هزار نفر از ۴۰ هزار رزمنده استان ارتشی هستند.

کد خبر 1760405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha