دست بیگانه در موضوع حجاب در کار است/ طرح «نور» استمرار بیابد

امام‌جمعه قم با بیان اینکه در موضوع حجاب دست بیگانه در کار است، گفت: اجرای طرح نور باید استمرار پیدا کند و نباید نیمه‌راه کار را رها کرد و در راستای حفظ ارزش‌ها و حجاب بکوشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « سید هاشم حسینی بوشهری» امروز (جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: تقوا موجب می‌شود که انسان در برابر امتحان‌های الهی سربلند بیرون بیاید و باید به خاطر این عنایت‌های الهی همواره شکر گذار خدا بوده و تقوای الهی را رعایت کنیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به موضوع اعتقاد به معاد گفت: اعتقاد به معاد موجب می‌شود که نگاه و نگرش به عالم هستی متفاوت شود و اگر امروز افرادی را مشاهده می‌کنید که دچار مشکل روحی و روانی هستند به این خاطر است که از دنیا و آخرت تعریف درستی ندارند.

وی گفت: باید نگاه درست به دنیا داشته باشیم و تلاش کنیم تا با این دید در راستای کمک به آخرت خود بکوشیم و بدانیم که دنیا برای انسان آفریده‌شده نه انسان برای دنیا.

حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها اشاره کرد و گفت: این موضوع هم مبنای عقلی دارد و هم مطابق موازین قرآنی است و در قانون اساسی هم به آن اشاره‌شده است.

وی گفت: شورا باید در راستای خدمات‌رسانی به مردم و رسیدگی به مسائل جامعه اهتمام ورزد، افرادی که در شورا هستند باید پایبند به الزامات قانونی باشند و نسبت به ارائه خدمات کوتاهی کنند، شوراها به دلیل امکانات و قدرتی که دارند نباید از آن‌سو استفاده کنند و شاهد نباشیم که بعد از مدتی اعلام کنند که فلان عضو شورا به‌جای اینکه به کمک مردم بپردازند، در زندان هستند.

امام‌جمعه قم گفت: پاک دستی و توانمندی موضوعی است که باید به آن توجه شود و افرادی باید به شورا بروند که دلسوز و توانمند باشند و برای مردم کار کنند.

حسینی بوشهری در ادامه به ۱۲ اردیبهشت روز معلم و روز کارگر اشاره کرد و گفت: روز شهادت شهید مطهری به‌عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است و برای همه سطوح ایشان الگو بودند، قرار دادن یک روز به‌عنوان روز معلم یک معنای نمادین دارد و آن اینکه باید این شهید را الگو قرار داده شود.

وی گفت: معلمی سه بعد دارد که شامل علم‌آموزی، یاددادن تفکر و آموزش عملی اخلاقی است که هر سه بعد مهم است و باید معلمان جنبه الگویی برای گروه هدف باشند. اگر جامعه‌ای می‌خواهند متحول شود باید اول در آموزش‌وپرورش تحول ایجاد شود.

امام‌جمعه قم گفت: بودجه آموزش‌وپرورش را نباید کم گذاشت و باید آموزش‌وپرورش ما خروجی و تربیت انسان‌هایی در تراز اسلامی داشته باشد.

حسینی بوشهری همچنین به‌روز جهانی کارگر اشاره کرد و گفت: در اسلام نقش کلیدی برای کارگر قائل شده است و پیامبر(ص) دست پینه‌بسته کارگر را بوسه می‌زدند و کارگران نقش مهمی در جهش تولید دارند و باید همواره به فکر آن‌ها بود.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: نیروهای مسلح ما با این عملیات دل مردم را شاد کردند و جهان متوجه غرش موشک‌ها و عبور از پدافندهای هوایی ۲۸ کشور شد و این اقدام را اکثر دنیا به‌عنوان یک اقدام مؤثر و اخلاقی معرفی کردند و آن‌چنان دقیق و ظریف بود که همه دنیا به این حرکت مردانه جمهوری اسلامی اعتراف کردند و ما مثل شما کودک کش نیستیم.

امام‌جمعه قم گفت: در این عملیات همراهان منطقه‌ای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها صحنه را باختند و اعتبار نداشته خود را هم از دست دادند و این رژیم در یک محاصره باقی ماند و راهی جز این ندارد که سکته کند و به کسانی که پیش از او رفته‌اند بپیوندد.

حسینی بوشهری افزود: درست است که غزه مظلوم است و این‌همه شهید و مجروح داشته است اما امروز احساس می‌کنند که یک هم‌پیمان قوی مثل جمهوری اسلامی در کنار آن‌هاست.

وی در ادامه گفت: از رئیس‌جمهوری به دلیل سفر به کشورها تقدیر می‌کنم و این ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه امر مهمی است و می‌شود با برنامه‌ریزی درست و ارتباط با آن‌ها آورده برای کشور ایجاد کرد.

امام‌جمعه قم گفت: کار بزرگی که در پاکستان و سریلانکا انجام شد و قدرت فنی جمهوری اسلامی در منطقه نمایان شد.

حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح نور گفت: از همه‌کسانی که در این دو هفته در حفظ ارزش‌ها تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم و در موضوع حجاب دست بیگانه در کار است و باید مراقب طراحی دشمن باشیم.

امام‌جمعه قم افزود: اجرای این طرح باید استمرار پیدا کند و نباید نیمه‌راه کار را رها کرد و در راستای حفظ ارزش‌ها و حجاب بکوشیم.

کد خبر 1760486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha