ساماندهی فعالیت‌های تابستانه با اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط»

حجت‌الاسلام حجت‌پناه بر انسجام‌بخشی و ساماندهی فعالیت‌های تابستانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری با اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدابراهیم حجت‌پناه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال ‌و بختیاری گفت: ساماندهی فعالیت‌های تابستانه کانون‌های مساجد با اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» صورت می‌گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: جذب حمایت‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌ها استانی برای اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در برنامه کارگروه استانی اوقات فراغت قرار دارد.

وی ادامه داد: برگزاری طرح «مسجد، کانون نشاط» به منظور جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی، مهارت آموزی و نشاط ‌بخشی و با رویکرد شبکه‌سازی و جریان‌سازی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه افزود: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی از اهداف برگزاری کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۳ در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و برای این منظور از ظرفیت‌های مردمی و فعالان اجتماعی محله محور و مسجد محور و با محوریت امام‌جماعت و همراهی هیئت‌امنای مسجد و ظرفیت سایر تشکل‌ها و دستگاه‌های مرتبط در استان استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه با تاکید بر اینکه مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بازوان ائمه جماعت در مساجد و مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یگان‌های عملیاتی ائمه جمعه در سطح هر منطقه می‌باشند، افزود: محوریت اجرای برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ائمه جمعه و جماعات است و مدیران کانون‌ها باید هماهنگی‌های لازم را با ایشان به عمل‌آورند.

وی هویت‌سازی تشکیلاتی، بسترسازی و تزریق روحیه نشاط به کودکان و نوجوانان در سطح مسجد، ارتقای سطح توانمندی‌های کانون‌ها در حوزه تربیت کودکان و نوجوان، جریان‌سازی رسانه‌ای و فرهنگی پیرامون نقش مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت، انسجام‌بخشی و ساماندهی فعالیت‌ها و برنامه‌های تابستانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و راهبری، حمایت و هدایت فعالیت‌های تربیت محور تابستانه کانون‌ها را از جمله اهداف برگزاری طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» برشمرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ به میزبانی یکی از مساجد استان برگزار خواهد شد، افزود: اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» با غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۳ از ابتدای تیرماه آغاز گردیده و تا پایان شهریورماه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه می‌یابد.

خاطرنشان می‌شود: تاکنون ۴۶۰ باب کانون فرهنگی هنری و ۳۳ باب کانون تخصصی خواهران در مساجد استان چهارمحال‌وبختیاری تاسیس گردیده که از این تعداد ۲۷۷ باب کانون در مساجد روستایی و عشایری و ۲۱۶ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرها تاسیس گردیده است.

کد خبر 1760614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha