آبگیری ۲۳۰۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی

نصرآبادی گفت: کنترل سیلاب در ۲ هزار و ۳۳۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی انجام شده است که منجر به جمع آوری ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب شده است.

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: سرجمع کل سال آبی ما در سازه های آبخیزداری به ۲۵ میلیون متر مکعب رسیده است که ۱۷ میلیون مترمکعب آن به اردیبهشت جاری اختصاص دارد.

  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه از مهر سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۲۵ میلیون متر مکعب رواناب آب جمع شده است، افزود: با توجه به اینکه ظرفیت آبگیری سازه های آبخیزداری استان ۸۵ میلیون مترمکعب است هنوز سدهای ما ظرفیت خالی برای آبگیری دارند.

وی افزود: بهترین راهکار برای مدیریت رواناب ها ایجاد سازه های آبخیزداری است که موجب تقویت قنوات پایین دست هم می شود، همچنین وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در بیشتر سازه های آبخیزداری استان سرریز آب داشته ایم، افزود: به دنبال بارندگی ها اخیر سازه های شهرستان طبس، بشرویه، زیرکوه و درمیان بیشترین آبگیری را داشته اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: کنترل سیلاب در ۲ هزار و ۳۳۰ سازه آبخیزداری در استان انجام شده است که منجر به جمع آوری ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب شده است.

نصرآبادی با بیان اینکه همه سازه های استان دو تا سه مرحله آبگیری و سرریز شده است، افزود: تعداد سازه های جدید و اعتبارات سازه های آبخیزداری استان هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پایان با اشاره تغییرات اقلیم، گفت: بارندگی‌های جدید شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها چند سال گذشته موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده که سیلابی شدن بارش‌ها را به دنبال دارد.

کد خبر 1760625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha