تحکیم نظام خانواده و امنیت روانی جامعه از برکات حجاب است 

حجت الاسلام سرلک با تاکید بر ضرورت توجه به مساله عفاف و حجاب در جامعه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای در راستای نهادینه‌سازی این مهم گفت: نهادینه سازی این فرهنگ مهم سبب تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای امنیت روحی و روانی جامعه می‌شود.

حجت الاسلام مهدی سرلک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، با اشاره به اهمیت بحث عفاف و حجاب در جامعه اظهارداشت: عفاف و حجاب و پوشش مناسب در جامعه اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه الیگودرز افزود: حجاب از این جهت که حکم خدا و دستور دین است، قانون جامعه اسلامی و یک مسئله سیاسی و مورد تمرکز دشمنان است، حائزاهمیت می باشد.

وی با اشاره به اینکه حجاب فقط منحصر به فرهنگ اسلامی نیست، عنوان‌کرد: پوشش در قبل از اسلام هم بلکه با شدت بیشتری مطرح بوده و اسلام مبتکر آن نیست.  

حجت الاسلام سرلک خاطرنشان‌کرد: اسلام به موضوع حجاب و عفاف رنگ و بوی عقلانی بخشیده است.

وی با اشاره به آثار و برکات عفاف و حجاب گفت: پاسخ به نیاز فطری و ذاتی فرد، تامین آرامش و امنیت روحی و روانی فرد، مصونیت اخلاقی فرد و جامعه، تقویت کمالات انسانی و تحقق امنیت اجتماعی از جمله آثار و برکات عفاف و حجاب است.

وی خاطرنشان‌کرد: تحکیم نظام خانواده، پیشگیری از روابط و ارتباطات ناسالم، پیشگیری از طمع ورزی هوس بازان، از دیگر آثار و برکات پوشش مناسب هم برای فرد و  هم جامعه است.

حجت الاسلام سرلک با تشکر از فراجا به خاطر اجرای طرح نور با موضوع عفاف و حجاب بیان‌داشت: این طرح به هیچ عنوان امنیتی انتظامی نیست، بلکه در راستای کمک به جامعه و حفظ کرامت زنان و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب است.

کد خبر 1760650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha