مشارکت مردمی، اولویت برنامه‌های دهه کرامت است

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت آذربایجان شرقی بر ضرورت مردمی بودن برنامه های دهه کرامت تاکید کرد.

به گزارش خبرگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی شفیعی» دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت آذربایجان شرقی،صبح امروز در نخستین جلسه بزرگداشت دهه کرامت  استان طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اثر گذاری عمیق  و ماندگار برنامه های فرهنگی مردم محور، اجرای برنامه های بزرگداشت دهه کرامت به شکل مردمی مورد تاکید می باشد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این ستاد برگزاری برنامه ها و جشن های دهه کرامت به شکل مردمی و استفاده بهینه از ظرفیت مراکز مردم نهاد با رویکرد مبتکرانه و خلاقانه با بهره گیری از توان هنرمندان مسجدی و انقلابی است، به گونه ای که باعث جذب و آشنایی هرچه بیشتر و بهتر خانواده ها بالاخص جوانان و نوجوانان با فرهنگ و سیره رضوی باشد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی همراهی دفتر امام جمعه محترم تبریز و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه های دهه کرامت را زمینه ساز استفاده بهینه از ظرفیت های مردمی و دولتی دانست  و افزود : این تعاملات و همکاری ها تسهیل گر و زمینه‌ساز حضور حداکثری  مردم در آیین‌های گرامیداشت این ایام و ترویج معارف، فرهنگ و سیره رضوی خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: این مناسبت یک رویداد مهم برای دختران کشور است تا بتوانیم دختران را با الگوی حضرت معصومه(س) آشنا کرده و در تعمیق باورها و ارزشهای مورد نیز برای دختران جوان و نوجوان از طریق  برنامه های پرمحتوا و اثر گذار اقدام نماییم.

شفیعی با اشاره به برگزاری بیش از100 عنوان  برنامه توسط کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت:  فضاسازی و تبلیغات محیطی و برگزاری جشن های خیابانی در بوستان ها و پارک ها بالاخص در مناطق محروم به صورت جد مورد انتظار است.

بنابراین گزارش، اعطای تخفیف های ویژه از سوی نهادهای خدمات رسان همچون دستگاه قضائی، شهرداری ها، میراث فرهنگی ،فضاسازی محیطی توسط شهرداری ها، اجرای جنگ های شادی در بوستان ها، تجلیل از بانوان نمونه، برپایی ایستگاه های صلواتی، و اجرای برنامه های فرهنگی در امامزاده ها و تدوین برنامه های فرهنگی در مساجد، مدارس، دانشگاه ها و مراکز مذهبی از جمله رئوس برنامه های مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 1760662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha