افزون بر ۱۵ هزار واحد مسکونی روستایی نیاز به مقاوم سازی دارد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان گفت: ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارد.

براتعلی احمدی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۲۹۳ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از ابتدای اجرای این طرح ( ۱۳۸۴) تاکنون در این شهرستان مقاوم سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۱۵ متقاضی برای دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

احمدی عنوان کرد: با بانک های عامل هماهنگی های لازم انجام شده و در ضمانت کارمند اجباری وجود ندارد و تمام همکاری های لازم را با واجدین شرایط خواهند داشت.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان اضافه کرد: طبق بخشنامه جدیدی که برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از دیماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد میزان این تسهیلات از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

احمدی با بیان اینکه کارمزد این تسهیلات پنج درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است، بیان کرد: تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان تصریح کرد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، ماهانه ۳۵ میلیون ریال است که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، پرداخت آن را برعهده می گیرند.

به گفته احمدی، ۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

کد خبر 1760718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha