درخواستی برای صلح و تعیین سرنوشت برای مردم رنج دیده فلسطین

حامیان مردم فلسطین در قرقیزستان با انتشار نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل تقاضا کردند با استقرار نیروهای صلح سازمان ملل در غزه از نسل کشی و کشتار مردم این منطقه جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، جمعی از حامیان مردم مظلوم فلسطین در قرقیزستان با تهیه و انتشار نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار آن شدند تا با استقرار نیروهای صلح سازمان ملل در غزه، از نسل کشی و کشتار مردم مظلوم غزه جلوگیری شود. این دادخواست اینترنتی در آدرس های ذکر شده آماده امضا برای ارسال به دبیرکل سازمان ملل متحد است. متن نامه تهیه شده به شرح زیر است:

درخواستی برای صلح و تعیین سرنوشت برای مردم رنج دیده فلسطین

جناب آقای آنتونیو گوترش، دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

ما مردم جهان از شما می خواهیم که از قدرت خود استفاده کنید و یک نیروی حافظ صلح سازمان ملل را معرفی کنید تا حمام خون در نوار غزه متوقف شود. ما همچنین از ابتکار اعطای جایگاه عالی به فلسطین به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کنیم.

از اولین روز حوادث خونین نوار غزه در اکتبر ۲۰۲۳، جامعه بین المللی از درماندگی و ناتوانی کامل کشورها، از جمله اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، در حمایت از غیرنظامیان در نوار غزه و همچنین ناتوانی کامل آنها شوکه شده است. 

بر اساس تصاویر و ویدئوهای موجود، گزارش شاهدان و قربانیان پاکسازی قومی فلسطینیان و هواداران آنها، آشکار شد که نخبگان نظامی-سیاسی اسرائیل و ارتش آن که به طرز بدبینانه ای نیروی دفاع از خود اسرائیل (IDF) نامیده می شوند، به طور روشمند تمام اقدامات بین المللی در مورد خاتمه خصومت ها و تمام قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند. برای بیش از شش ماه، سربازان اسرائیلی که به طور ویژه برای تحقیر و نابودی غیرانسانی فلسطینی ها آموزش دیده اند، همچنان به ایفای نقش خود ادامه می دهند و با افراد مسن، زنان و کودکان به عنوان دشمنان مسلح رفتار می کنند.

اسرائیل عمداً مجروحان، گرسنگان و بازماندگان بمباران ساکنان نوار غزه را نابود می کند - و این قطعه زمین خوش آب و هوا در نزدیکی دریا است که اسرائیل پس از چندین سال محاصره اقتصادی و غذایی، آن را به بزرگترین زمین اردوگاه کار اجباری در جهان تبدیل کرد.  و از اکتبر ۲۰۲۳ غزه به اردوگاه مرگ تبدیل شد. اشتباه نکنید، انگیزه موجودیت اسرائیل رفاه مردم یهود، سعادت دین یهود، یا بازگشت شهروندان اسرائیلی به گروگان گرفته شده توسط شبه نظامیان جنبش آزادیبخش حماس نیست.

انگیزه اساسی دولت اسرائیل و ایدئولوژی صهیونیستی آن، غنی سازی و قدرت است، از جمله از طریق ادعای دروغین یهودی ستیزی، که جریان های مالی و حمایت سیاسی را از ایالات متحده و اروپا به میزان حداقل ۴ میلیارد دلار در سال برای چندین دهه تولید می کند. جوانانی که هرگز زندگی بیرون از دیوارهای اردوگاه کار اجباری را ندیده اند در خطر ویژه ای قرار دارند. نوار غزه که از همه طرف محصور شده و بدون هیچ خروجی یا ورودی محاصره شده است، تبدیل به گور دسته جمعی برای مردم محلی و پناهندگان از سراسر فلسطین تاریخی می شود. آنها نمی خواهند غزه را ترک کنند و تسلیم شوند، آنها حاضرند در غزه بمیرند تا اینکه دوباره پناهنده شوند.

فلسطین تاریخی و زیرساخت‌های غیرنظامی آن - خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها - در زیر آتش اظهارات دروغین و فریبکارانه دولت اسرائیل و عذرخواهان آن در ایالات متحده و اروپا، عمداً تخریب می‌شوند. تعداد پزشکان، معلمان و روزنامه نگاران کشته شده به صدها نفر می رسد. در مجموع بیش از ۳۳ هزار فلسطینی کشته شدند. این وضعیت مستلزم استقرار فوری نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در نوار غزه است. تأخیر بیشتر می تواند منجر به نابودی کامل جمعیت غیرنظامی صرفاً به دلیل فلسطینی بودن آنها شود.

نوار غزه سرزمین تاریخی فلسطینیان است و برای مؤمنان در سراسر جهان مهم است. فلسطین سرزمین پیامبران است. مسجد الاقصی دومین مسجد تاریخ جهان و اولین قبله است. ما از شما، آنتونیو گوترش، دبیرکل عزیز سازمان ملل می خواهیم که خودتان تصمیم بگیرید که قربانیان و قهرمانان واقعی سناریوهای آخرالزمانی امروزی که ما شاهدان درمانده آن هستیم، چه کسانی هستند. ما از شما می خواهیم که از حق و اختیار خود برای مشارکت در سرنوشت فلسطینیان و جلوگیری از ادامه فاجعه استفاده کنید، اما در درون خود قدرت و ایمان به حقیقت و عدالت تنها راه حل ممکن انسانی برای امروز را بیابید. - این برای حمایت از فلسطینی ها و توقف خونریزی است - بالاخره سرنوشت انسانیت و عدالت و همه چیز برای همه در خطر است.

۱۹ آوریل ۲۰۲۴

بیشکک، جمهوری قرقیزستان

 موسسه تحلیلی «دین، حقوق و سیاست»

کد خبر 1760728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha