پروژه ساخت اولین مسجد در «موراریا» پرتغال کلید می‌خورد

پروژه ساخت اولین مسجد در منطقه «موراریا» واقع در پایتخت پرتغال که در سال ۲۰۲۵ تصویب شده بود در سال جدید میلادی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «theportugalnews»، رهبر جامعه بنگلادشی در «لیسبون»، پایتخت پرتغال بر لزوم ساخت مسجد در منطقه «موراریا» تاکید کرد و گفت که امکانات موجود پاسخگوی تقاضای فزاینده مسلمانان نیست.

«رانا تسلیم الدین» در نشست کمیته های سوم و ششم شهرداری لیسبون که بر حوزه های برنامه‌ریزی شهری و حقوق بشر و اجتماعی نظارت می کنند در مورد ساخت این مسجد صحبت کرد.

در طول یک جلسه استماع تقریبا سه ساعته، نمایندگان شهرداری در مورد چندین موضوع مرتبط با روند ساخت مسجد از رهبر جامعه بنگلادشی در لیسبون سوال کردند.

وی در این باره گفت: ما به مسجدی نیاز داریم که مردم برای اقامه نماز و نیایش در آن حضور پیدا کنند و مناسک دینی روزانه خود را به جای بیاورند.

تسلیم الدین تاکید کرد که در حاضر هیچ فضایی برای عبادت زنان وجود ندارد و آنها یا مجبورند در خانه نماز بخوانند یا به مساجد منطقه‌های بسیار دور از «موراریا» بروند.

اما در این نشست مخالفت‌هایی هم با ساخت مسجد جدید صورت گرفت و نمایندگان شهرداری گفتند که مکان برنامه ریزی شده برای مسجد جدید موراریا می‌تواند موجب سلب مالکیت از ساختمان‌های اطراف شود.

با این وجود دست اندرکاران ساخت این مسجد گفتند که به همه این موارد فکر شده است و هیچ کاری بر خلاف قوانین برای ساخت مسجد جدید صورت نمی‌گیرید.

پس از این صحبت‌ها، برخی از احزاب خواستار حضور «جوآنا آلمیدا»، مشاور مسئول شهرسازی در شورای شهر لیسبون در جلسه بعدی این کمیته شدند.

اما «محمود اقبال»، رئیس جامعه اسلامی لیسبون و «میگل کوئیلو»، رئیس شورای محلی موراریا نیز اظهاراتی را در مورد ساخت مسجد جدید در این منطقه ارائه دادند.

طرح ساخت اولین مسجد در «موراریا» اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی در شورای شهر لیسبون مطرح شد و قرار شد این پروژه به ارزش سه میلیون یورو به انجام برسد، اما موانعی بر سر راه اجرایی شدن این پروژه به وجود آمد تا امسال که بار دیگر این مسئله در شورای شهر لیسبون مطرح و قرار شد تا روند ساخت مسجد از سر گرفته شود.

کد خبر 1760750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha