خسارت ۹۴۰ میلیارد ریالی سیل به قنوات خراسان جنوبی

محمدی با اشاره به اینکه سیل اخیر به قنات های خراسان جنوبی ۹۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد، گفت: در پی بارش های اخیر در استان و وقوع رواناب و بر اثر جاری شدن سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، خسارت جدی وارد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، اکبر محمدی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ضمن بازدید میدانی از قنوات خسارت دیده بشیران، نوده، دوازده امام شهرستان زیرکوه و قنات یاراحمد شهرستان درمیان اظهارداشت: به دلیل وقوع رواناب و جاری شدن سیل، ۱۰۱رشته قنات در استان به متراژ ۳۴ کیلومتر، جاده بین مزارع به طول ۱۱۰ کیلومتر و خطوط مسیر انتقال آب به طول ۱۷ کیلومتر، خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت وارده در شهرستان های زیرکوه، درمیان و خوسف می باشد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: توصیه های لازم برای بازگشایی و رفع انسداد قنوات جهت جاری شدن آب با مشارکت مالکین اعلام و به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های خسارت دیده ابلاغ شده است.

محمدی گفت: خسارت وارده به قنوات مذکور تاکنون بالغ بر ۹۴۰ میلیاردریال برآورد شد و مقرر شد لیست ریزپروژه های خسارت دیده از سیل توسط مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها در اسرع وقت تکمیل و به مدیریت بحران اعلام و در اسرع وقت عملیات اجرایی جهت بازگشایی و رفع انسداد قنوات با مشارکت مالکین و بهره برداران در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری لازم جهت تامین اعتبار انجام و این قنوات از محل اعتبارات تخصیصی سال ۱۴۰۳ نیز  در اولویت خواهند بود.

کد خبر 1760754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha