راه اندازی رادیو و تلویزیون اسلامی در ایالت «کاتسینا» نیجریه

یکی از محققین و روحانیون مشهور در ایالت «کاتسینا» نیجریه یک ایستگاه تلویزیونی و رادیویی اسلامی و همچنین یک مدرسه اسلامی در این ایالت تاسیس کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « leadership»، شیخ «یحیی ماسوسوکا»، یکی از محققین و روحانیون مشهور در ایالت «کاتسینا» نیجریه یک ایستگاه تلویزیونی و رادیویی اسلامی در این ایالت تاسیس کرده است.

این روحانی همچنین یک مدرسه راهنمایی اسلامی برای آموزش عربی به کودکان در منطقه دولت محلی در این ایالت تاسیس کرد.

شیخ «یحیی ماسوسوکا» هنگام راه اندازی ایستگاه تلویزیونی و رادیویی اسلامی موسوم به رادیو - تلویزیون قرآن گفت که ایده تاسیس این رسانه به منظور تبلیغ اسلام و اعلام مواضع روحانیون در موقعیت‌های مختلف بوده است.

به گفته او، رسانه‌های متعارف به دلیل داشتن برنامه‌های سیاسی اهمیت چندانی به فعالیت‌های مذهبی نمی‌دهند، از این رو نیاز به ایجاد ابزارهای رسانه‌ای برای برنامه‌های مذهبی لازم و ضروری به نظر می‌رسید.

این رهبر اسلامی همچنین تصریح کرد که در کنار این رسانه‌های مذهبی، وجود یک مدرسه راهنمایی و متوسطه اسلامی نیز ضروری بود و ما را بر آن داشت تا در این زمینه نیز پروژه‌ای را راه اندازی کنیم.

وی افزود: به همین دلیل ما مدرسه‌ای  به نام «مدرسه بین‌المللی ماسوسوکا» را ایالت کاتسینا راه‌اندازی کردیم.

شیخ «یحیی ماسوسوکا» گفت که این مدرسه به دانش آموزان امکان دسترسی به آموزش های قرآنی و عربی را فراهم می‌کند.

این رهبر اسلامی همچنین تصریح کرد که این تنها چند نمونه از فعالیت‌های برنامه ریزی شده برای تبلیغ و ترویج اسلام در ایالت «کاتسینا» است و کارهای دیگری نیز به زودی در این زمینه انجام خواهد شد.

کد خبر 1760762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha