حماس در حال مذاکره با گروه‌های فلسطینی برای توقف جنگ غزه

جنبش حماس با گروه‌های فلسطینی درباره توقف جنگ غزه و آزادی اسرای فلسطینی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، جنبش حماس روز شنبه با جنبش جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در مورد تلاش‌های انجام شده برای توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی در تل آویو گفتگو کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیداری میان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، جمیل مزهر، معاون دبیرکل جبهه مردمی و محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی صورت گرفت و در این دیدار درباره تلاش‌های انجام شده برای توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی در تل آویو گفتگو کردند.

در این بیانیه به محل ملاقات اشاره ای نشده است، اما ساعاتی پس از دریافت پاسخ تل آویو در مورد تبادل احتمالی زندانیان صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: این مقامات درباره  تلاش‌های انجام شده برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و دستیابی به عقب‌نشینی فوری، کامل و همه‌جانبه، آزادی اسرای قهرمان و راه‌های کاهش دردهای مردم ما و تقویت پایداری و استواری غزه گفتگو کردند.

مقامات در این دیدار بر ضرورت توسعه کار ملی و میدانی برای خنثی کردن نقشه‌های اشغالگران و دستیابی به اهداف ملت مبنی بر برای آزادی، استقلال و بازگشت تاکید کردند.

آنها همچنین بر ضرورت ارتباطات ملی به منظور تقویت وحدت مردم فلسطین و بهره برداری از این استواری اسطوره‌ای و انعکاس مثبت در ساختار نهاد ملی متحد فلسطین و رهبری و ابزارهای نظام سیاسی و مشترک تاکید کردند.

جنبش حماس روز شنبه اعلام کرد که پاسخ رسمی اسرائیل به موضع جنبش در مورد معامله مبادله اسرا و آتش بس را که در ۱۳ آوریل به میانجیگران مصر و قطر ارائه کرده بود، دریافت کرده است.

میانجی گری قطر، مصر و آمریکا ماه هاست که به دنبال دستیابی به یک توافق تبادل اسرا و آتش بس دوم بین اسرائیل و حماس پس از آتش بس اول که یک هفته تا اوایل دسامبر گذشته ادامه داشت، بوده است.

اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که بر اساس داده‌های فلسطینی و سازمان ملل، ده‌ها هزار کشته و زخمی، که بیشتر آنها کودک و زن هستند  و قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

اسرائیل با وجود صدور قطعنامه فوری آتش بس از سوی شورای امنیت سازمان ملل و با وجود حضور در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب «نسل کشی» به جنگ ویرانگر خود ادامه می دهد.

کد خبر 1760771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha