بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی همزمان با آغاز دهه کرامت در کرمان

روحی از برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی همزمان با آغاز دهه کرامت در کرمان خبر داد و جزئیات برنامه‌های مربوطه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محسن روحی، یکشنبه ( ۹ اردیبهشت) در نشست خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی از برگزاری این جشنواره همزمان با آغاز دهه کرامت خبر داد و افزود: آئین افتتاحیه ۲۰ اردیبهشت در شب میلاد کریمه اهل بیت با محفل شعرخوانی مردمی و اجرای حامد عسکری در حسینیه حاج ماشاءالله برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به دریافت بیش از دو هزار اثر توسط دبیرخانه جشنواره، افزود: ۱۵۰ اثر در مرحله داوری نهایی است که در نهایت ۱۲ نفر در دو بخش برگزیده و شایسته تقدیر در آئین اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه نیز ۲۱ اردیبهشت ماه با حضور ناصر فیض و سعید بیابانکی و اجرای نجم‌الدین شریعتی در تالار فرهنگ و هنر برگزار می‌شود و تمهیداتی دیده شده تا متمایز و متنوع‌تر از سال گذشته باشد.

روحی با بیان اینکه آثار در سه بخش سنتی، نو و ترانه است؛ توضیح داد: سال گذشته بخش ویژه جشنواره حاج قاسم به عنوان‌ خادم‌الرضا بود و از امسال یکی از صفات امام رئوف انتخاب می‌شود که در جشنواره بیست و نهم صفت "معین‌الضعفا" اعلام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تقویت رویکرد مردمی در فضای شعر را یکی از سیاست‌های دبیرخانه جشنواره اعلام و بیان کرد: همه تلاش و توصیه ما به انجمن‌های شعر این است با همراهی و همکاری یکدیگر شعر را در فضای مردمی رونق بدهیم تا محافل شعر را در سایر اجتماعات اعم از هیئت و مسجد هم داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در همین رابطه اظهار کرد: به دنبال برگزاری محافل حافظ‌خوانی، خواجوخوانی و... به صورت هفتگی هستیم تا جوانان ما با ادبیات کهن آشنا شوند.

وی برگزاری رواق رضوی در شهرستان‌ها و میزبانی کرمان در رواق استان‌های قم، شیراز، اصفهان و مشهد را از دیگر فعالیت‌های جشنواره اعلام کرد.

کد خبر 1760776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha