رشد ۴۸ درصدی صادرات تعاونی های خراسان جنوبی

اشرفی گفت: سال گذشته شاهد صادرات ۲۳ میلیون دلاری محصولات مختلف تعاونی های استان به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس بودیم که رشد ۴۸ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز یک شنبه (۹ اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد کارگری داریم و ۴۳۸ هزار نفر از جمعیت استان را جامعه کارگری تشکیل می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی فعالیت می کند، افزود: از این تعداد ۲۶۰ تشکل کارگری و ۴۰ تشکل کارفرمایی هستند.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه روابط کار و کارگری در استان اشاره کرد و گفت: علی رغم کمبود پرسنل توانستیم رتبه چهارم کشوری در زمینه کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را کسب کنیم.

اشرفی در ادامه بیان کرد: طی یکسال گذشته شاهد کاهش ۵۸ درصدی حوادث فوتی بودیم و این موضوع حاصل نتایج بازرسی ها و اعمال نظارت های ساختمانی و معدنی و تاکید بر موارد ایمنی کار و امنیت شغلی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳ تعاونی جدید متناسب با نیاز استان تشکیل شد، ادامه داد: در این راستا ۲ هزار و ۱۵۸ فرصت شغلی ایجاد شده که نسبت به سال قبل آن حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: شاهد صادرات ۲۳ میلیون دلاری محصولات مختلف تعاونی های استان به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس بودیم که رشد ۴۸ درصدی داشته است.

اشرفی با اشاره به بحث کار ثبت اشتغال عنوان کرد: در این راستا ۳۰ دستگاه اجرایی تعهد دارند و سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ تعهد اشتغال در سامانه ملی رصد توسط این دستگاه ها محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی از چهار هزار فروشگاه در استان توانسته اند ۱۱ قلم کالای اساسی را تاکنون دریافت کنند و نزدیک به ۸۷ درصد جمعیت استان می توانند از این طرح بهره ببرند و نظارت های قانونی بر این طرح وجود دارد.

کد خبر 1760779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha