شرکت ایران در کنفرانس بین‌المللی «تجدید و اصلاح اندیشه و تمدن اسلامی» مالزی

هیأت اعزامی از آستان قدس رضوی و رایزن فرهنگی کشورمان در کنفرانس بین‌المللی تجدید و اصلاح اندیشه و تمدن اسلامی در مرکز پژوهشی ـ تمدنی ایستک مالزی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کنفرانس بین‌المللی تجدید و اصلاح اندیشه و تمدن اسلامی با تأکید بر تعالی گفتمان اسلامی برای ارتباط تمدنی جهانی در محل مرکز پژوهشی ـ تمدنی ایستک وابسته به دانشگاه اسلامی مالزی آغاز به کار کرد.

در ابتدای این نشست، پروفسور عبدالعزیز برقوت، رئیس مرکز ایستک در رابطه با موضوع کنفرانس گفت: همیشه مجموعه ایستک نوگرا بوده و در این حوزه پیشتاز بوده است. تمدن اسلامی هم مساله بسیار پر اهمیت است، بسیاری از اندیشمندان از مناظر متعدد به آن نظر کرده‌اند از این رو نگاه تمدنی آنان نیز بر این اساس متفاوت است. 

وی افزود: در این کنفرانس دو روزه به دنبال راهکارهایی برای گسترش و تعالی گفتمان اسلامی برای ارتباط تمدنی با جهان هستیم؛ بنابراین مسأله خیلی حائز اهمیت است.

وی در ادامه به نمایشگاه الحمرا اشاره کرد که با همکاری سفارت اسپانیا این نمایشگاه در محل ایستک به مدت یک هفته برقرار است.

در ادامه، پیام ذوالکفلی، معاون وزیر دین قرائت شد. سفیر اسپانیا از دیگر سخنرانان این کنفرانس بود. پس از آن میهمانان برای افتتاح نمایشگاه الحمراء راهی شدند.

این کنفرانس به مدت دو روز در محل ایستک با حضور بیش از ۲۰ ارایه دهنده مقاله از کشورهای مختلف جهان دایر است. 

همچنین، در روز دوم کنفرانس هیأت اعزامی از آستان قدس رضوی و رایزن فرهنگی کشورمان در بخشی از برنامه‌های آن شرکت دارند.

کد خبر 1760791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha