ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری دانشگاهی ایران و عراق وجود دارد

ابراهیم الحیاوی در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری دانشگاه وارث الانبیاء کربلای معلی و دانشگاه‌های ایران وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای پیشبرد اهداف دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در عراق و هیأت همراه با حضور در دانشگاه وارث الانبیاء کربلا با ابراهیم الحیاوی، رئیس دانشگاه وارث الانبیاء کربلای معلی و برخی از معاونین این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابراهیم الحیاوی با بیان گزارشی از همکاری صورت گرفته با دانشگاه‌های عراقی گفت: اقدامات صورت گرفته کافی نبوده و ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌های ایران وجود دارد. ما آماده همکاری با ایران هستیم.

واقد حمید، دستیار رئیس دانشگاه وارث الانبیاء کربلا گزارشی از حضور دانشگاه وارث و تفاهم نامه‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های ایرانی را داد و از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری و اقدامات لازم هفته دوم علم ایران و عراق خبر داد.

حجت‌الاسلام اباذری با بررسی محورهای مد نظر دانشگاه وارث الانبیاء، قول حضور و هماهنگی با یکی از دانشگاه‌های پیشرو جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه از جمله راه اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی را داد.

محمد جواد نجفی، مسئول بخش علمی دانشگاهی رایزنی نیز گفت: پیرو درخواست دانشگاه در خصوص راه اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد در هشت رشته فنی مهندشی و علوم انسانی مذاکرات لازم با برخی از دانشگاه‌های ایران صورت گرفته و به زودی شاهد برگزاری جلسات هماهنگی آن خواهیم بود.

محمد جمال حسین، معاون بین الملل و روابط عمومی دانشگاه وارث الانبیاء کربلا نیز از آمادگی این دانشگاه برای راه اندازی دوره‌های آموزش زبان فارسی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در عراق خبر داد.

کد خبر 1760793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha