وجود خلاء در ساختار و اختیارات شوراها پس از ۲۴ سال

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: با گذشت بیش از ۲۴ سال از دوره تشکیل شوراها می‌گذرد، اما هنوز در زمینه ساختار، جایگاه، اختیارات و زمان اجرای مصوبات خلا قانونی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید ابراهیم علیزاده در همایش تجلیل از شورای‌های اسلامی شهرستان مشهد که به مناسبت، ٩ اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای اسلامی و روز شوراها برگزار شد، اظهار کرد: در آیاتی از قرآن به اهمیت و تاکید شوراها اشاره شده است. همچنین در قانون اساسی نیز آمده است که شوراها از ارکان تصمیم‌گیری اداره امور کشورها هستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند؛ تحکیم پایه‌های انقلاب با تشکیل شوراها شکل می‌گیرد، افزود: این موارد مبین این است که همه شما در شوراها اهمیت بسیار زیادی دارید و علاوه بر مشارکت مردم می‌توانی اعتماد عمومی را نیز افرایش دهید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد با محکوم کردن حمله ددمنشانه و کودک‌کش رژیم صهیونیستی به غزه، ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند وعده صادق در مرحله اول تحقق یافت و هیمنه استکبار و رژیم صهیونیستی شکست.

علیزاده با بیان اینکه اهمیت شوراها در بیانات مقام معظم رهبری وجود دارد، بیان کرد: انتخاب شوراها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است. حل مشکلات و درخواست‌های مردم توسط شوراها به سرانجام می‌رسد. شوراهای اسلامی در مقابل نظام استکباری قرار دارند.

وی خطاب به استاندار و فرماندار گفت: خواهش داریم در فضای دولت و مجلس به سمت نظام مدیریت یکپارچه شهری حرکت کنیم، اگر این اتفاق رخ ندهد، هم‌افزایی و ارائه خدمات بهتر کمتر فراهم می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه بیش از ۲۴ سال از دوره تشکیل شوراها می‌گذرد، تصریح کرد: با گذشت این سال‌ها، اما هنوز در زمینه ساختار، جایگاه، اختیارات و زمان اجرای مصوبات خلا قانونی وجود دارد. هنوز ساختار تشکیل نشده که امیدواریم دولت و مجلس به این موضوع مهم توجه کنند تا بیش از پیش شاهد خدمت به مردم باشیم.

پایان پیام/

کد خبر 1760812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha