قطب تجاری و اقتصادی فیلیپین تبدیل به مرکز حلال جهانی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فیلیپین گفت: کسب‌و کارهای فیلیپین در شهر «ماکاتی» با وزارت تجارت و صنعت دست به دست هم می دهند تا قطب اقتصادی این کشور را به یک مرکز حلال جهانی تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فیلیپین روز گذشته (شنبه ۸ اردیبهشت) گفت که کسب‌و کارهای فیلیپین در شهر «ماکاتی» با وزارت تجارت و صنعت دست به دست هم می دهند تا مرکز مالی این کشور را به یک مرکز حلال تبدیل کنند.

شهر «ماکاتی» در کلانشهر مانیل اغلب به عنوان منطقه تجاری مرکزی فیلیپین شناخته می شود که دارای بیشترین تمرکز بانک ها و شرکت های چندملیتی و محلی در این کشور است و سفارتخانه های خارجی نیز در آنجا مستقر هستند.

فیلیپین که اکثر جمعیت آن کاتولیک هستند و مسلمانان حدود ۱۰ درصد از جمعیت تقریبا ۱۲۰ میلیونی آن را تشکیل می دهند، قصد دارد تا ۲۳۰ میلیارد پزو (۴ میلیارد دلار) سرمایه گذاری کند و با گسترش صنعت حلال داخلی خود تا سال ۲۰۲۸ حدود ۱۲۰هزار شغل ایجاد کند.

اتاق بازرگانی و صنعت فیلیپین اخیرا یادداشت تفاهمی را با مرکز تجارت ماکاتی امضا کرد تا به تلاش های دولت برای دستیابی به بازار جهانی حلال که ارزش آن بیش از هفت تریلیون دلار تخمین زده می شود بپیوندد.

«توتس کورتز»، رئیس مرکز تجارت ماکاتی در این باره گفت: دولت برای اینکه بتواند سیاست‌های خود مانند ترویج و توسعه صنعت حلال کشور را به طور مؤثرتر اجرا کند باید با جامعه تجاری یا بازرگانانی که مسئول ایجاد این صنعت هستند همکاری و مشارکت کند.

وی افزود: ما می توانیم کاتالیزور باشیم؛ ما با ایجاد آگاهی به ویژه در میان شرکت های کوچک و متوسط کار خود را آغاز خواهیم کرد.

اتاق بازرگانی و صنعت فیلیپین در بیانیه ای اعلام کرد که توافق بر سر ایجاد مرکز حلال ماکاتی، شهر را به عنوان نقطه مرکزی برای نوآوری و تجارت در بخش حلال، که شامل صنایع مختلف از جمله تولید مواد غذایی، خدمات مالی و موارد دیگر می شود، قرار می دهد.

در این بیانیه آمده است: انتظار داریم که این ابتکار فرصت های قابل توجهی را برای کارآفرینان فیلیپینی و سرمایه گذاران بین المللی فراهم کند و یک اکوسیستم اقتصادی قوی را تقویت کند.

بر اساس این چشم انداز، ماکاتی به عنوان یک سکو برای تسهیل ارتباطات بین تولید کنندگان، تجار، خریداران، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان در بخش حلال عمل خواهد کرد.

کورتز گفت: اگر بتوانیم با هم گروه شویم و صنعت حلال را ترویج کنیم بهترین شیوه را در پیش گرفته ایم و بودجه زیادی نیاز نخواهیم داشت.

وی افزود: سفارت‌خانه‌های کشرهای اسلامی و همچنین رستوران‌ها و مؤسسات اسلامی بسیاری در ماکاتی هستند و گردشگران زیادی به این منطقه می‌آیند، بنابراین اگر بتوانیم مؤسسات ماکاتی را متقاعد کنیم که به عنوان حلال شناخته شوند، شوع بسیار خوبی خواهیم داشت.

ماکاتی یکی از شهرهای تجاری، توسعه‌یافته و لوکس کشور فیلیپین است که در استان مانیل قرار گرفته است. ماکاتی مرکز اقتصادی و تجاری فیلیپین است و بخش بزرگی از شرکت‌های چند ملیتی و بزرگی که در فیلیپین حضور دارند، در این شهر مستقر هستند. بیشتر بانک‌ها، کارگزاری‌های بورس و اوراق بهادار و دفاتر تجاری در بولوارهای ماکاتی دارای دفتر هستند. از سوی دیگر ماکاتی به عنوان شهری که دارای امکانات تفریحی متنوع و مراکز فرهنگی زیاد است شناخته می‌شود. این شهر که نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، با توجه به مساحت کمی که دارد یکی از متراکم‌ترین شهرهای جهان است.

کد خبر 1760816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha