همدلی بین اعضای شوراها برای رفع مشکلات مردم ضرورت دارد

طالبی گفت: همدلی و همراهی اعضای شورای اسلامی در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم شده و برای رفع مشکلات مردم ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۹ اردیبهشت) در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف اظهار داشت: موضوع مشورت و شورا در اسلام از جایگاه بسیار ارزنده ای برخوردار است، از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش و شهر و استان انجام می دهند، می توان به این مهم رسید.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در قرآن سوره ای تحت عنوان «شوری» داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را همزمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه، مشورت و شورا را در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

وی با اشاره به اینکه اصل ۱۰۱ قانون اساسی بر موضوع شورا و پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاکید دارد، ادامه داد: این‌ مهم در عملکرد شوراهای روستا، بخش و شهر و استان دیده شود.

وی گفت: فرمان حضرت امام خمینی(ره) در نهم اردیبهشت سال ۵۸ هم مبنی بر همین موضوع و اصل تشکیل شورا ها را داریم که تاکیدی بر این امر مهم است.

طالبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم در راستای زنجیره دولت سازی، از شوراها نام می برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی در راستای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم، گفت: این روحیه باید وجود داشته باشد و مسئولان به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی افزود: قانون باید به نفع مردم تسهیل شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم؛ بارها بر این موضوع در شورای اداری تاکید شده است لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تاکید کرد و گفت: اختلافات در بین شوراها و یا انتخاب شهردار و دهیار درست نیست و شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند که موجب امیدواری مردم شود، باید بین آن‌ها همدلی و همراهی وجود داشته باشد، اختلاف نظرها طبیعی است اما باید اختلافات، داخل اتاق شوراها رفع شود و نباید به بطن جامعه کشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: تسهیل و تسریع در کار مردم بسیار اهمیت دارد و انگیزه های جناحی و سیاسی نباید در بر کار شوراها تاثیر گذار باشد.

طالبی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها برای رفع مشکلات مردم تاثیرگذار باشد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

وی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی انداخت و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی با بیان اینکه توجه خوبی هم به شهرستان خوسف شده است اما در جایی که نارسایی و کمبودها بیشتر است باید بیشتر توجه کرد، گفت: با اولویت بندی مسائل باید مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 1760820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha