مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی به ایستگاه آخر رسید

نمایش های «هپل و پری»، «سفید مثل کبوتر» و «خروس زری، پیرهن پری» به عنوان برگزیدگان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری استان آذربایجان غربی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، آئین اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور زهرا آب سوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، کبیری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نماینده حوزه هنری، نماینده کانون های مساجد، مربیان و گروه های نمایشی به میزبانی سالن آمفی‌تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

زهرا آب سوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در ابتدای این مراسم گفت: نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف نشان دادن عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی برگزار شد.

وی برگزاری نمایشگاه از عروسک ها، نشست تخصصی داوران با گروه های نمایشی و پویش عکس از برنامه های جنبی جشنواره بود.

آبسوران ادامه داد:  ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنرهای نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش منتخب که از این تعداد ۷ اثر مربوط به مراکز کانون و ۳ اثر نیز آزاد در روزهای ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت کردند.

هنر در تکریم هویت و شخصیت بسیار مؤثر است

کبیری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: هنر در تکریم هویت و شخصیت بسیار مؤثر است و کانون در این حوزه مؤثر عمل کرده است.

وی افزود: هنر یک دنیای بی نظیر است باید جایگاه کارها را بدانیم و از آثار فاخر حمایت کنیم و معتقدم باید از ظرفیت  هنری کانون برای ساختن جامعه استفاده کنیم.

گفتنی است؛ با اعلام هیئت داوران جشنواره نوزدهم نمایش «هپل و پری» به کارگردانی الهام شیخ زاده از ارومیه، نمایش «سفید مثل کبوتر» به کارگردانی شیرین باقری الموسوی از ماکو و نمایش «خروس زری، پیرهن پری» به کارگردانی متین طه زاده از مهاباد عناوین سه نمایش برگزیده مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی را به دست آوردند.

قرائت بیانیه هیئت داوران، اجرای نمایش «هپل و پری» و پخش کلیپ از روند جشنواره از دیگر برنامه های اجرا شده در آئین اختتامیه بود و در پایان مراسم از تمامی گروه های شرکت کننده در جشنواره با لوح سپاس و گروه های برگزیده با اهدای لوح و جایزه از اعضای گروه و کارگردان آنها تقدیر شد.

همچنین نشست تخصصی هنرهای نمایشی با حضور زهرا آب سوران، مدیرکل کانون پرورش فکری استان، عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد و گروه های نمایشی در سالن کتابخانه مجتمع شهید فرخی ارومیه برگزار شد.

کد خبر 1760875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha