کتاب از رود تا راین در بیرجند رونمایی شد

کتاب از "رود تا راین" حاوی خاطرات خیر مدرسه ساز دکتر داریوش گنجی به قلم محبوبه سادات رضوی نیا با حضور مسوولان در بیرجند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی عصر امروز (۹ اردیبهشت) در جشنواره خیرین سلامت خراسان جنوبی که در سالن قلمچی بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه خراسان جنوبی به سه دلیل باید مورد توجه دولت و خیرین قرار گیرد، اظهار کرد: خراسان جنوبی نیاز به ورود خیران و توجه بخش دولتی دارد.


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که استان دیار علم است و وجود پدران علم مؤید این مهم است، به وجود سومین مدرسه کشور در استان، وجود علما و حوزه‌های علمیه، مردمان همراه، همسو و بصیر استان گریزی زد و گفت: مردم انقلابی با قدرت تحلیل بالا در همه مناسبت ها نقش خود را ایفا می کنند.


وی کسب رتبه دوم مشارکت مردم در انتخابات با فاصله زیر نیم درصد را نشان از بالا بودن قدرت تحلیل مردم عنوان کرد.


قناعت ورود مردم خراسان جنوبی در بازسازی اعتات مقدسه، ساخت صحن حرم امام محمد باقر (ع) و کسب رتبه ششم کمک های مردمی را نشان از حضور مردم استان دانست.


به گفته وی استان در حال جهش است و شاهد رویدادهای بزرگی مانند احداث راه آهن، انتقال آب از دریای عمان و ... هستیم و نیمه دوم امسال وارد مرحله و فاز چهارم شده و تا پایان سال ۱۴۰۴ آب از طریق دریای عمان به استان منتقل می شود.


به گفته استاندار خراسان جنوبی سالانه ۵۳ میلیون متر مکعب آب شرب در استان استفاده می شود و با انتقال  آب از دریای عمان سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب به استان منتقل می شود که انقلاب بزرگی است.



وی به سالروز کلنگ زنی فاز اول انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این پروژه در فاز دوم نیز چهار هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.


قناعت به انتقادهای صورت گرفته از خام فروشی زرشک، زعفران و معادن گریزی زد و گفت: در زمینه زرشک ۱۰ واحد فرآوری مشغول به کار است که دو مورد به قبل و ۸ مورد در دولت ۱۳ محقق شده است و نشان از افزایش شتاب توسعه دارد و نشانگر افزایش و رشد ظرفیت استان برای انجام کارهای بزرگ است.


در پایان از خیرین مدرسه ساز استان تقدیر به عمل آمد و کتاب از رود تا راین حاوی خاطرات خیر مدرسه ساز دکتر داریوش گنجی به نگارش محبوبه سادات رضوی نیا و تمبر یادبود پرفسور داریوش گنجی در بیرجند رونمایی شد.

کد خبر 1760880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha