بیرجند قطب های فرهنگ علوی و نهج البلاغه شود

آیت الله دین‌پرور با بیان اینکه دانشجویان و اساتید باید بیش از گذشته از نهج البلاغه این گنج گرانبها استخراج کنند، گفت: بیرجند می تواند یکی از قطب های فرهنگ علوی و نهج البلاغه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ‏آیت الله سید جمال الدین دین‌پرور امروز عصر (۹ اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دانشگاه بیرجند سال‌هاست که در زمینه گسترش فرهنگ علوی و نهج البلاغه فعالیت می‌کنند و برای دانشجویان برنامه ها می گذارند.

رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در ادامه بیان کرد: اگر دانشگاه ها با فرهنگ علوی آشنا شوند قطعا اثرش بر جامعه و اقشار مختلف جامعه قابل مشاهده خواهد بود و آن مظلومیت فرهنگ علوی از این طریق می تواند جبران شود.

وی با بیان اینکه بیرجند می تواند یکی از قطب های فرهنگ علوی و نهج البلاغه باشد، افزود: این فرهنگ را در سایر دانشگاه ها و سایر استان ها گسترش دهد و قدم خیر و سنت حسنه ای است که امیدواریم این کار عظیم در جامعه گسترش یابد.

آیت الله دین‌پرور در ادامه گفت: در برابر تبلیغاتی که دشمن می کند و فرهنگ های ضد دینی انجام می دهد ما نیازمند یک پایگاه محکم فرهنگ اسلامی هستیم که خوشبختانه منابع آن در کشور ما از جمله قرآن، نهج البلاغه و احادیث اهل بیت علیهم السلام فراوان است.

رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه ادامه داد: هر جا این فرهنگ وارد شود اثر خود را خواهد داشت و در سازمان ملل از نهج البلاغه و عهدنامه مالک اشتر مطرح می شود و باید این موضوع تلنگری است تا در کشور خودمان از این کتاب به نحو احسنت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان و اساتید باید بیش از گذشته از نهج البلاغه این گنج گرانبها استخراج کنند، گفت: امیدواریم در بیرجند این طرح استخراج و گسترش فرهنگ علوی به طور کامل اجرایی شود.

کد خبر 1760882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha