مسجد باید محور همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها در جامعه باشد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها در جامعه باشد، گفت: اگر در این راستا هزینه لازم صورت گیرد، در عرصه‌های دیگر موفق خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کریم لایقی اصل» در دومین نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهکیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مساجد بهترین و مطمئن‌ترین پایگاه برای اجرای طرح اوقات فراغت هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ظرفیت دستگاه‌ها جهت پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استفاده خواهد شد، گفت: سال گذشته با حضور اساتید فنی و حرفه‌ای کلاس‌های اوقات فراغت برای تعدادی از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگاه تمدن ساز به مسجد داشته باشیم، مسجد محور کارها و فعالیت‌های جامعه می‌شود.

لایقی اصل یادآور شد: با فنی و حرفه‌ای و همچنین اداره کل ورزش و جوانان رایزنی لازم جهت آموزش و همچنین استفاده از سالن‌ها جهت بهره‌برداری مطلوب طرح اوقات فراغت در تابستان امسال صورت خواهد گرفت.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال یکی از مدیران کانون‌ها، ادامه داد: طی دو سال گذشته تجهیزات فرهنگی و ورزشی شامل میز تنیس و همچنین فوتبال دستی جهت جذب نوجوانان به مساجد خریداری و در اختیار تعدادی از کانون‌های فرهنگی مساجد استان قرار گرفت.

وی خواستار استفاده مطلوب از ظرفیت فضای مجازی شد و افزود: ائمه جماعات مساجد جهت شبکه سازی در مسجد و استفاده مطلوب از ظرفیت فضای مجازی در راستای اهداف نوجوانان و جوانان و همچنین آرمان‌های انقلاب و نظام می‌توانند استفاده حداکثری را داشته باشند.

لایقی اصل هدف از برنامه‌های خلاق و تاثیرگذار را حضور مستمر نوجوانان و جوانان در مساجد دانست و اظهار کرد: همه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی جهت تقویت دین و فرهنگ اسلامی صورت می‌گیرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها در جامعه باشد، بیان کرد: اگر در این راستا هزینه لازم صورت گیرد، در همه عرصه‌های دیگر موفق خواهیم بود.

وی از راه‌اندازی خانه بازی در برخی از مساجد دارای ظرفیت استان سخن به میان آورد و یادآور شد: نوجوانان و جوانانی که در محلات سرگردان هستند با راه‌اندازی این خانه بازی می‌توانند اوقات فراغت خود را در مسجد با سرگرمی‌های لازم بگذرانند.

لایقی اصل در پایان، گفت: اگر زیرساخت‌های لازم در مساجد فراهم باشد با پیش بینی برنامه‌های تاثیرگذار و جذاب بهتر می‌توان جهت جذب نسل نوجوان و جوان جامعه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

گفتنی است در این نشست هریک از ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد مسائل و مشکلات خود را بیان و خواستار همکاری و مشارکت سایر دستگاه های فرهنگی و هنری در زمینه اجرای برنامه های کانون ها شدند.

کد خبر 1760891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha