درخواست تحریم اسرائیل از جامعه جهانی در اجلاس فوق العاده عربی-اسلامی

مقامات کشورهای عربی و اسلامی از جامعه جهانی خواستند تا در واکنش به جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، تحریم‌های موثر را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «clarionindia»، مقامات کشورهای عربی و اسلامی در دیدار روز یکشنبه (۹ اردیبهشت) در ریاض، پایتخت عربستان از جامعه جهانی خواستند تا در واکنش به جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینی ها، تحریم های موثر را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان، ریاست جلسه کمیته وزیران را که از سوی اجلاس فوق العاده مشترک عربی و اسلامی برای بحث در مورد جنگ غزه تعیین شده بود، برعهده داشت.

در این نشست وزرای خارجه اردن، مصر و ترکیه و همچنین مقامات قطر، تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان همکاری اسلامی حضور داشتند.

به گفته وزارت خارجه عربستان ، این مقامات از جامعه بین‌المللی خواستند تا تحریم‌های مؤثر را علیه اسرائیل اعمال کنند و از اقداماتی مانند توقف صادرات تسلیحات به این کشور حمایت کنند.

آنها رژیم صهیونیستی را به نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری متهم کردند و مخالفت خود را با حمله طولانی مدت اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه ابراز کردند.

وزارت امور خارجه عربستان در وب‌سایت خود اعلام کرد که این مقامات همچنین بر لزوم فعال کردن ابزارهای حقوقی بین‌المللی برای واکنش نشان دادن به مقامات اسرائیلی در قبال این جنایات و لزوم توقف تروریسم شهرک‌نشینان و اتخاذ مواضع روشن و قاطع علیه آن تاکید کردند.

در این گفتگوها راه‌هایی برای پیشبرد راه‌حل تشکیل کشور فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و در عین حال مخالفت با هرگونه تلاش برای آواره‌کردن فلسطینی‌ها از سرزمین‌های اجدادی‌شان بررسی شد.

این مقامات همچنین نسبت به اقدامات انجام شده علیه تظاهرکنندگان حامی فلسطین در غرب ابراز نگرانی کردند.

گفتگوهای روز یکشنبه یک روز پس از آن انجام شد که شاهزاده فیصل ریاست نشست گروه وزیران شش جانبه عرب در ریاض را برای بحث در مورد جنگ در غزه بر عهده داشت.

کد خبر 1760909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha