حضور دو فیلم ایرانی در جشنواره سینمایی بریکس

فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی در بخش رقابتی و «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا در بخش خارج از مسابقه هشتمین دوره از جشنواره فیلم بریکس با مساعدت بنیاد سینمایی فارابی حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شرکت این دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم بریکس که همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو برگزار شد، نخستین حضور بین‌المللی فیلم «بعد از رفتن» و دومین حضور فیلم «روایت ناتمام سیما» است. در این بخش آثاری از روسیه، هند، آفریقای جنوبی و چین نیز در دو بخش رقابتی و غیررقابتی حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان پس از ونیز در زمره جشنواره‌های رتبه الف محسوب می‌شود و در سال جاری از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور وزیر فرهنگ روسیه در مراسم افتتاحیه آن برگزار شد. این رویداد که با هدف ارتقای تبادل فرهنگی و درک متقابل بین ملت‌ها و توسعه همکاری‌های بیشتر بین فیلم‌سازان جهان برگزار می‌شود، طی ۲۰ سال اخیر بویژه، به یکی از رویدادهای مهم صنعت سینما برای سازماندهی اولین نمایش‌های جهانی معتبر تبدیل شده است.

کد خبر 1760936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha