مسابقه خوشنویسی در دهلی‌نو برگزار می‌شود

خانه فرهنگ ایران در دهلی‌نو به مناسبت ماه ربیع الاول، مسابقه خوشنویسی با حضور خوشنویسان ایران و هندوستان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انیس صدیقی، رئیس انجمن خطاطان هند و فرید الدین فرید عصر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خانه فرهنگ ایران در دهلی‌نو دیدار و گفت‌وگو کردند.

صدیقی با بیان اینکه هنر خوشنویسی آینه‌ای از تمدن اسلامی است، گفت: بی‌شک هنر خوشنویسی بهترین و عالی ترین هنر است.

رئیس انجمن خطاطان هند تأکید کرد: هنر خوشنویسی در جمهوری اسلامی ایران در اوج است.

فرید الدین فرید عصر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو گفت: خانه فرهنگ ایران در دهلی‌نو به مناسبت ماه ربیع الاول، مسابقه خوشنویسی برگزار می‌کند.

وی افزود: مسابقه خوشنویسی با حضور خوشنویسان برجسته و نامی ایران و خوشنویسان هندوستان برگزار می‌شود.

فرید عصر اظهار داشت: برگزاری مسابقه خوشنویسی با همکاری انجمن خطاطان هند منجر به احیای هنر خوشنویسی در هند می‌شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو گفت: از مناره‌های تاج محل گرفته تا قلعه سرخ، قطب منار، مسجد موتی و بناهای معروف جهان هویت هنر اسلامی دارند.

شایان ذکر است، انجمن خطاطان هند در راستای ترویج و تعلیم هنر خوشنویسی به عنوان میراث تاریخی هنر هند در گونه‌های نستعلیق، ثلث، نسخ و شکسته نستعلیق و ایجاد ارتباط سازمانی و همکاری مطلوب و هماهنگی بین خوشنویسان هند راه اندازی شده است.

همچنین، این انجمن برای برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای و بالا بردن سطح آگاهی عمومی و پاسخ به علاقه‌مندی افراد مستعد، از طریق تشکیل کلاس خوشنویسی، برگزاری نمایشگاه، انتشار منابع آموزشی و آلبوم‌های هنری برپایی دوره‌های آموزش و جشنواره‌های خوشنویسی برگزاری مسابقات خوشنویسی و اعطاء مدارک خوشنویسی و دفاع از حقوق خوشنویسان عضو انجمن در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی تشکیل و در ماه اکتبر همان سال به عنوان یک نهاد غیر انتفاعی در اداره مربوطه دولت هند ثبت شده است.

این نهاد تاکنون علاوه بر برگزاری دو دوره آموزشی خوشنویسی، جشنواره‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های متعددی برگزار کرده است. انیس صدیقی رئیس و قاری محمد یاسین دبیر این انجمن و خورشید احمد، محمد احرار، غفار احمد و مختار عالم نائب از اعضای اصلی آن هستند.

کد خبر 1760938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha