برگزاری جشن «روز دختر» و «خواهر و برادری» در دهه کرامت

حجت الاسلام حسینی از برگزاری سه برنامه ویژه جشن «روز دختر»، «خواهر و برادری» و میلاد امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت در استان گلستان خبر داد.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: یکی از لطف های بی پایان و بیکران خداوند متعال به مردم ایران وجود فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) در ایران است که یک «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» واقعی اتفاق افتاد که مامون ملعون سبب خیر شد برای ما که امام رضا(ع) تشریف بیاورند و به تبع ایشان حضرت معصومه(س) تشریف بیاورند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: اگر چه به این بزرگواران ظلم شد و در غربت افتادند ولی توفیقی برای مردم ایران بود و به تبع این ۲ بزرگواران فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) مثل حضرت شاهچراغ یا آقا سیدجلال الدین اشرف و ... تشریف آوردند و این لطف خدا به مردم ایران و کشور امام زمان(عج) بود.

وی با اشاره به میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در یک دهه و نزدیک به هم، ادامه داد: این ولادت هم مناسبت جالبی شد که ولادت خواهر و برادر با یک فاصله زمانی کم در یک دهه اتفاق افتاد و این دهه بهانه ای شد که یک عرض اراداتی به این بزرگواران داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی اظهارداشت: این دهه با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود و در میانه با بزرگداشت احمدبن موسی(ع) شاهچراغ و آخر دهه هم با میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

وی با اشاره به مسئولیت ستاد بزرگداشت دهه کرامت گلستان با ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، گفت: در این ستاد برنامه های دهه کرامت به چند کمیته تقسیم شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت گلستان افزود: کمیته فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته مردمی با مسئولیت دستیار مردمی سازی استاندار، کمیته رسانه با مسئولیت حوزه هنری و کمیته هماهنگی سازمان ها وادارات نیز با مسئولیت دفتر اجتماعی استانداری گلستان است که این کمیته ها باید برنامه های مختلف خود را با هماهنگی سازمان های مختلف انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکسری اقدامات و برنامه هایی که سازمان ها در سال های گذشته به عنوان برنامه های خرد انجام می دادند، امسال هم به همراه برنامه های جدید انجام می دهند.

حجت الاسلام حسینی گفت: به عنوان دبیرخانه این ستاد چندین جلسه برگزار شده و منتظر اعلام برنامه های این بزرگواران هستیم تا بعد از ارائه و جمع بندی اجرا شود.

وی با اشاره به برگزاری سه برنامه ویژه در دهه کرامت، افزود: برگزاری مراسم جشن روز دختر ویژه دختران یکی برنامه های ویژه این ستاد است که روز (۲۱ اردیبهشت) روز ولادت حضرت معصومه (س) با مسئولیت امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار می شود.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت گلستان از برگزاری جشن خواهر و برادری در دهه کرامت خبر داد و گفت: این برنامه با حضور کاروان خدام حضرت کریمه اهل بیت (س) و خادمان امام رضا(ع) به صورت تلاقی نمادین برگزار می شود.

وی ادامه داد: در پایان دهه کرامت نیز جشن میلاد امام رضا(ع) در روز (۳۱ اردیبهشت) برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی، برگزاری نمایش های خیابانی و شب شعر متمرکز را از برنامه های ویژه دیگر این دهه اعلام کرد که از سوی کمیته فرهنگی و هنری برگزار می شود.

وی اظهارامیدواری کرد: با برگزاری مراسم دهه کرامت متفاوت نسبت به سال های گذشته و جشن های عمومی در سطح استان، برنامه خوبی اجرا و ایجاد نشاط اجتماعی، انس با اهل بیت(ع)، خانواده و خواهران و برادران در پی داشته باشد و در جشن دختران یک نشاطی به دختران هدیه شود.

کد خبر 1760952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha