پیام بنیاد عاشقان پیامبر(ص) در ترکیه برای حمایت از غزه

بنیاد عاشقان پیامبر(ص) در «دیاربکر» ترکیه خواستار وحدت مسلمانان و اقدام مناسب در پاسخ به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ilkha»، بنیاد عاشقان پیامبر(ص) در «دیاربکر» ترکیه خواستار وحدت مسلمانان و اقدام مناسب در پاسخ به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه شد.

این بنیاد مراسمی را برگزار کرد که محور اصلی آن مقابله با چالش‌های مسلمانان در سراسر جهان بود.

در این رویداد به «جهاد» نه به عنوان جنگ بلکه به عنوان مبارزه ای چند وجهی برای عدالت،رهایی و حفظ ارزش‌های اسلامی اشاره شد.

«مناف آدیامان»، یکی از اعضای کمیته سازماندهی این رویداد بر اهمیت جهاد به عنوان وسیله ای برای رهایی جوامع تحت ستم تاکید کرد.

 وی به آیه ای از قرآن استناد کرد که مسلمانان را به مبارزه برای دفاع از مستضعفان تشویق می کند.

 این سخنان احساس همبستگی با برادران و خواهران فلسطینی که تحت اشغال اسرائیل رنج می برند را در بسیاری از شرکت کنندگان بیدار کرد.

آدیامان تصریح کرد که تنها راه نجات از دست ستمگرانی که مردم مظلوم را به خاکو خون می‌کشانند، بازسازی روحیه جهادی است.

در این نشست همچنین تاکید شد که احیاء و بیداری مردم مسلمان از طریق آموختن و زیستن اسلام امکان پذیر است و راهنمای این علوم، پیامبر اکرم (ص) است.

«مناف آدیامان» گفت که علاج همه زخم های ما، به ویژه مسئله غزه، بیداری مردم مسلمان است. ما از فتوای علمایی که بر ضرورت مبارزه با رژیم‌های اشغالگر صهیونیستی و حامیان آنها در سراسر جهان، مبارزه برای آزادی غزه، بیت‌المقدس و مسجد الاقصی از اسارت و اشغال تاکید دارند و مسلمانانی که فعالانه از این امر حمایت می‌کنند به طور جدی دفاع می‌کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حفظ اماکن مقدس با قوی بودن امکان پذیر است و نباید با روحیه ضعف به مقابله با دشمن رفت، گفت: مسجد الاقصی و بیت المقدس برای مسلمانان امری مقدس و ضروری است و مناسب ترین پاسخ به حملات بی رحمانه به ارزش ها و اعتقادات مقدس ما، استقرار قدرت نظامی و سیاسی است.

آدیامان تحقق اخوت و وحدت را از طریق رحمت، همگرایی و همبستگی دانست و گفت حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت است و خهمه مسلمانان باید از او پیروی کنند.

وی افزود: ما به عنوان بخشی از جامعه اسلامی نسبت به برادران و خواهران مظلوم خود تعهداتی داریم. این وظایف شامل اقدامات مختلفی مانند جهاد برای افراد توانمند، ارائه کمک های عملی، دعا و حمایت، حمایت از تحریم علیه قدرت های امپریالیستی، سازماندهی رویدادهای همبستگی، محکومیت ستمگران و افزایش آگاهی در جامعه است؛  ایجاد حس برادری و شفقت قوی در میان مسلمانان نیز کلید غلبه بر پراکندگی و ضعف است.

در این رویداد همچنین تاکید شد که برقراری عدالت اجتماعی با عدل اسلامی امکان پذیر است و حضرت محمد پیامبر عدل است.

آدیامان در این باره گفت: نسل کشی غزه نشان داد که مفاهیم حقوق و قوانین اعلام شده توسط وحشی گری غربی که در آستانه ورشکستگی قرار دارد، واقع بینانه نیست. حقوق بین الملل، اعلامیه جهانی حقوق بشر و منشور ملل متحد چیزی جز سپرهایی نیستند که از ظالم محافظت می کنند، اما صلحی که همه بشریت را در بر گیرد جز با عدالت اسلام ممکن نیست.

کد خبر 1760958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha