لزوم قوی شدن ایران در تمامی حوزه ها

امیر الهامی قوی شدن در حوزه‌های مختلف علمی، بهداشت و درمان، فنی و مهندسی، نظامی، دفاعی و... اشاره کرد و گفت: قوی شدن در حوزه دفاعی و نظامی نمود بیشتری دارد و سخنان مقام معظم رهبری منوط به یک حوزه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، امیر علیرضا الهامی- جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش امروز (۱۰ اردیبهشت) در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق گریزی به بیانیه گام دوم انقلاب زد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف به ویژه در بیانیه گام دوم درخصوص «قوی شدن» تذکرات و تأکید زیادی داشته اند.

وی راه حل برون رفت از مشکلات که توسط دشمنان، برای جمهوری اسلامی به وجود آمده است را در قوی شدن دانست و گفت: قوی شدن تکلیف همه آحاد مسئولان در رده های مختلف است.

امیر الهامی قوی شدن در حوزه‌های مختلف علمی، بهداشت و درمان، فنی و مهندسی، نظامی، دفاعی و... اشاره کرد و افزود: قوی شدن در حوزه دفاعی و نظامی نمود بیشتری دارد و سخنان مقام معظم رهبری منوط به یک حوزه نیست.

وی یادآور شد: با این دستور ولایی فرمانده کل قوا، باید ملزومات قوی شدن را در حوزه وظایف و اختیارات خود پیدا کنیم چرا که دستور قوی شدن، تکلیف شرعی است.

به گفته وی باید ملزومات قوی شدن را در حوزه های مختلف پیدا کنیم و نمود مختصری از فرمان ولایی مقام معظم رهبری در زمینه قوی شدن در وعده صادق نمود و نمایان است و باعث افتخار و اقتدار نظام است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تأکید کرد: هر فرد در حوزه اختیارات و وظایف کاری خود برای عینیت بخشی به فرمان مقام معظم رهبری باید مطالعه کرده و ملزومات قوی شدن را پیدا و در این زمینه اقدام کند.

وی با اشاره به ترسیم اهداف عالیه نظام و نگاه بلند فرمانده کل قوا در تمدن نوین اسلامی، افزود: ما به عنوان نیروهای مسلح و حافظ امنیت کشور، پشتوانه تحقق آن تمدن و تضمین کننده وعده رهبری هستیم و باید دید ملزومات مورد نیاز آن چیست.

امیر الهامی راه آقایی ارتش را در طی طریق در مسیر تحقق فرج امام زمان(عج) دانست و گفت: باید در کنار وظایف اصلی برای فراهم کردن شرایط و تحقق فرج گام برداشت.

وی با بیان اینکه امروزه باید به فن و دانش تسلط داشت، افزود: قوی شدن که دستور مقام معظم رهبری است بی ارتباط با انتظار ظهور نیست.

به گفته جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش انتظار، کنش و رفتار منفعلانه نیست و انتظار، رفتاری فعالانه است و باید برای فرج امام زمان(عج) کاری انجام داد و مصداق واقعی در زمینه قوی شدن را اجرا کرده و منتظر واقعی بود.

وی تأکید کرد: در بازدید های صورت گرفته از منطقه پدافند هوایی شرق، به عینه اقدامات ماندگار و اثرگذار در حوزه های مختلف عمرانی و... دیده می شود.

به گفته امیر الهامی در حوزه ورزش، شأن و احترام کارکنان، افزایش توان رزم و ...که نشان از تسلط علمی همکاران این منطقه است، اقدامات خوبی در منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده است.

وی به راهبرد درختکاری بنا به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در زمینه اجرای این مهم نیز منطقه پدافند هوایی شرق اقدامات خوبی صورت گرفته است.

در ادامه امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز- فرماندهی سابق منطقه پدافند هوایی شرق ضمن تقدیر از همراهی و تعامل اقدامات جهادی، پای کار بودن و ...نیروها ، این مهم را باعث موفقیت دانست.

وی با بیان اینکه هدف گذاری داشتم که در منطقه پدافند هوایی شرق با توجه به وسعت به نقطه قابل قبولی برسیم، افزود: اقدامات ویژه ای به صورت شبانه روزی شامل ساخت تجهیزات و... در دستور کار قرار داشت که با همراهی و تعامل مکاران صورت گرفت.

امیر پرویز افزود: پتانسیل و توانایی های نیروها این منطقه در هیچ کجا نیست و اقدامات صورت گرفته با همراهی و همکاری نیروها انجام شده است و نهادینه کردن فرهنگ جهادی در منطقه در دستور کار قرار داشت و نیروها فارغ از درجه و لباس در آماده کردن زیرساخت‌ها همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه از خدمت حدود ۹ ساله در بیرجند خاطرات شیرینی دارم و در واقع گوشه‌ای از قلب خودم را در بیرجند گذاشته و این استان را به عنوان خانه دوم می دانم.

در پایان از زحمات امیر سرتیب دوم ارسلان پرویز تقدیر و امیر حجت عباسی به عنوان فرمانده پدافند هوایی شرق معرفی شد.

کد خبر 1760991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha