راه‌اندازی گلخانه‌های آموزش کشاورزی برای دانش‌آموزان استثنایی

رضایی با اشاره به راه‌اندازی گلخانه‌های آموزش کشاورزی برای دانش‌آموزان استثنایی، اهداف و نتایج اولیه این طرح را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا رضایی، دوشنبه(۱۰ اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم به معرفی ۱۲ معلم نمونه استانی اشاره و بیان کرد: فروغ نادری، معلم نمونه کشوری است که در دیدار با مقام معظم رهبری دیدار می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای طرح رتبه بندی ویژه ۳۹ هزار نفر از فرهنگیان، افزایش صد در صدی حقوق فرهنگیان در دو سال اخیر، پرداخت وام بلاعوض برای بیماران صعب‌العلاج(فرهنگیان و یا فرزندان آنها) واگذاری تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصدی خبر داد.
وی همچنین به کسب ۶ رتبه تک رقمی در کنکور سال گذشته که در تاریخ ۱۰۰ ساله آموزش و پرورش بی‌نظیر بود؛ رشد صد درصدی رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی؛ کسب ۱۳ مدال المپیاد و رتبه اول جشنواره خوارزمی، جذب هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز ابتدایی بازمانده از تحصیل، فعالیت دو هزار و ۵۰۰ کودکستان و ۳۴ هزار نفرساعت آموزش برای مربیان آنان اشاره کرد.
رضایی بیان کرد: با توجه به‌ اینکه سنجش دانش‌آموزان محدود به تابستان نیست و در طول سال انجام می‌شود و پایان اردیبهشت‌ماه سنجش باید تمام تا برنامه ریزی ما راحت‌تر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه‌اندازی ۱۲ گلخانه آموزش کشاورزی برای دانش‌آموزان استثنایی؛ گفت: هدف یادگیری شغلی است که دانش‌آموز با نیازهای خاص بتواند در آینده خود را اداره کند که ۱۱ میلیون تومان در اختیار آنان قرار دادیم که ۱۱۰ میلیون تومان عایدی آنها بوده و صفر تا صد کشت گلخانه‌ای را خودشان انجام می‌دهند.
رضایی راه‌اندازی ۳۸ مدرسه عشایری در مناطق صعب العبور رودبارجنوب و جازموریان، حضور دو هزار و ۵۰۰ نفر روحانی در طرح همکاری حوزه و آموزش و پرورش در راستای کیفیت بخشی به فعالیت‌های پرورشی،   حضور ۲۶۰ هزارنفر دانش آموز در اردوی راهیان پیشرفت در کشور و استان و ۱۵۰ هزار نفر دانش آموز در راهیان مقاومت را هم مورد اشاره قرار داد.

وی از فعالیت ۳۹ مدرسه نمونه دولتی در استان، آغاز عملیات ۳ مدرسه از محل جلب مشارکت‌های مردمی، تکمیل بیش از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام طی دو سال اخیر، آغاز ساخت مدرسه شهدای ۱۳ دی و مجتمع ۴۱ کلاسه شهید سلیمانی خبر داد.

کد خبر 1761052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha