ضرورت توجه به  اقتصاد گردشگری گیلان

احمدی سنگری با بیان اینکه گیلان ظرفیت های بالای در حوزه های مختلف دارد گفت: گیلان ظرفیت بدل شدن اقتصاد گردشگری کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، ‌ محمد رضا احمدی، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه گیلان در ایران اکسپو۲۰۲۴گفت : در چشم انداز پیش رو استان گیلان با توجه به ظرفیت های گسترده ای که در حوزه های اقتصادی، گردشگری و دریایی داراست می تواند به قطب اقتصادی و پررونق گردشگری کشور تبدیل شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه اقتصادی استانداری و مجموعه اقتصادی استان گیلان در حوزه گردشگری، اقتصاد و کشاورزی روند بسیار امیدوار کننده را شروع کرده اند و تصویر ظرفیت های استان و آنچه در این نمایشگاه ارائه شده، نماینگر این ادعا است.

وی تصریح کرد: در این استان ظرفیت های حوزه اقتصاد دریا محور، گردشگری از جمله دریایی، شیلات، کشاورزی و غیره بسیار گسترده است و در چشم اندازی که پیش رو است این خطه می تواند جای خود را در اقتصادی کشور در ابعاد مختلف اعم از اشتغال، تولید، صادرات و غیره با توجه به این ظرفیت ها بیابد.

احمدی خاطر نشان کرد: همه بخش های استان اعم از اقتصادی و سیاسی و غیره در کنار حوزه های اجرایی به عنوان ید واحد قرار گرفته و همه در راستای توسعه و ارتقاء وضعیت اقتصادی استان و معیشتی مردم گام بردارند.

وی تصریح کرد: اگر واقعا همه دست به دست هم داده و این انسجام در استان شکل گیرد گیلان رشد بیشتر خواهد بود، زیرا ما دریا بزرگترین نعمت خداوندی را داریم، سرمایه های انسانی و جوانان توانمند بسیاری در استان داریم که همه می توانند و باید در مسیر توسعه گیلان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: هم اکنون رویکرد استان هم در این مسیر بسیار خوب، امیدوار کننده است و آینده بسیار پررونق برای این خطه پیش رو داریم و که در سایه همین انسجام شاهد این رونق تولید و اشتغال در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری و دریایی و غیره خواهیم بود.

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که امسال ششمین دوره آن از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی را به نمایش می گذارد و میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان است.

کد خبر 1761079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha