۴۰ غرفه صنایع غذایی و صنایع دستی برپا می شود

بانی با اشاره به پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزاددر دامغان گفت: غرفه شامل لبنیات، سنگ تراشی، کرباس بافی، چوب تراشی، عسل، گل و گیاه دایر خواهد شد.

منصور بانی - شهردار امیریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزاد به میزبانی مجموعه تـاریخی ارگ سپهسالار وعمــــــا رت بـــــی نــظیر شـــــهر امیـریـــه گفت: این جشنواره طی ۳ روز و در روزهای ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت امسال و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برگزارمی شود.

وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی گل غلتان شهرامیریه نمایشگاه صنایع دستی، غذایی و سوغات با ۴۰ غرفه شامل لبنیات، سنگ تراشی، کرباس بافی، چوب تراشی، عسل، گل و گیاه دایرمی شود افزود: همچنین برنامه های فرهنگی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی گروه های موسیقی محلی از استان مازندران، حسین آباد کالپوش، استان سمنان و شهرستان دامغان اجرا می شود.

بانی با اشاره به ثبت نام تعدادنوزاد برای حضور پانزدهمین جشنواره ملی گل غلتان نوزادپیش بینی کرد:تا روز برگزاری جشنواره تعداد حضور نوزادان تا ۲۰۰ نفر قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه جشنواره گل غلتان با شماره ۱۷۷ ثبت ملی شد افزود: جشنواره ملی گل غلتان دومین اثر معنوی ثبت شده بعد از عید نوروز از سوی وزارت میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی ثبت ملی شده است.

شهردار امیریه سطح زیر کشت گل محمدی در شهر امیریه و بخش امیرآباد را ۳ هکتارذکر کردوافزود: از گلبرگ خشک شده برای طعم دار کردن چای و غیره و گلابگیری استفاده می شود.

بانی تصریح کرد: جشنواره گل غلتان با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دامغان وشهرداری و شورای شهر امیریه برگزار می شود.

کد خبر 1761086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha