کارگران سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور هستند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امروز نیز ما در حال جنگ اقتصادی هستیم، گفت: به واسطه کوشش و تلاش مجاهدانه کارگران به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور را به پیروزی برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز در آستانه گرامیداشت روز کار و کارگر، در نشست صمیمی با جمعی از کارگران شرکت ماشین سازی، و مدیران تشکلات کارگری و کارفرمایی، ضمن تبریک روز کارگر به کارگران خدوم و زحمتکش در سراسر استان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر، اظهار داشت: کار و کارگر باعث پویایی و رشد جامعه می‌شود و به جامعه حیات می‌بخشد، به همان اندازه که حیات ارزش دارد کار و کارگر نیز ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: کار و کارگر راه رشد پیشرفت و توسعه استان و کشور است و مجموعه سرمایه‌گذاران و کارفرمایان و کارگران باعث تقویت جامعه هستند.

وی ادامه‌داد: پیامبر اکرم (ص) کارگر را از سستی و ضعف در کار نهی فرمود و نسبت به کمیت و کیفیت کار تاکید فراوان داشت، آن حضرت فرمود: «زمانی‌که عملی را یکی از شما انجام دادید، محکم و متقن به پایان رسانید، خداوند تعالی دوست دارد که عمل کننده وقتی عمل می کند، با بهترین وجه انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان‌کرد: همدلی و هماهنگی و همراهی در مجموعه کارفرمایی و کارگری باعث رشد کمیت و کیفیت و موفقیت در هر مجموعه خواهد بود و برای رسیدن به نقطه مطلوب یک امر ضروری و لازم است، که بحمدالله در بخش‌های مختلف کارگری و کارفرمایی سرمایه‌گذاری و مدیریت این همکاری وجود دارد، و باید روز به روز بیشتر شود، و هرگونه تقابل و تعارض جامعه کارگری و کارفرمایی با هم باعث پایین آمدن کارایی نظام است.

حقوق کارگران رعایت شود

وی ادامه‌داد: آنچه که باید سرلوحه فعالیت کارفرمایان قرار گیرد، این است که حقوق کارگران رعایت شود، و دولت حمایت خود را از جامعه کارگری بیشتر نماید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه فعالیت کارفرمایان و کارگران وابسته به همدیگر هستند، گفت: کارفرما باید بداند که نتیجه کار کارگر ارزش آفرینی است و کارگر نیز باید بداند که با ارزش آفرینی مورد احترام جامعه است، و این بهترین بهانه برای ارائه کار مطلوب و با کمیت و کیفیت است.

وی اظهارکرد: ایران اسلامی امروز در زمینه‌های مختلف، از جمله شرکت‌های دانش بنیان اکتشافات و اختراعات موفقیت‌های زیادی را داشته است و این به معنای حرکت رو به رشد مجموعه نظام اسلامی است، که این خود امید آفرین است، و به همین جهت ما به آینده امیدوار هستیم.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مجموعه نیروهای مسلح در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی جهاد و رزم شجاعانه ای با جانفشانی از خود نشان دادند، و باعث سربلندی ایران اسلامی شدند، ادامه داد: امروز نیز ما در حال جنگ اقتصادی هستیم، که به واسطه کوشش و تلاش مجاهدانه کارگران به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور را به پیروزی برسانند.

وی با بیان اینکه گرچه خیلی از توطئه‌های دشمن علیه ایران اسلامی خنثی شده، اما دشمن برای تقابل اقتصادی و وارد کردن فشار اقتصادی بر میهن اسلامی و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر حیله و حربه‌ای استفاده می‌کند، تصریح‌کرد: مجموعه کارگران و کارفرمایان و حتی سرمایه‌گذاران رزمندگان در عرصه مقابله با دشمن هستند، و باید این‌چنین قلمداد کنند که در یک جنگ اقتصادی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان‌کرد: امید است که ان شاءالله مجموعه دولت و مجلس و کارگزاران در کشور و استان، با کار جهادی تلاش مضاعف ضمن حل مشکلات صنایع و کارخانجات استان شاهد رفع معضل بیکاری در بین مردم و جوانان باشیم.

کد خبر 1761087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha