بیش از ۵٠٠ عنوان برنامه در گرامیداشت هفته معلم آذربایجان غربی برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۵۰۰ برنامه فرهنگی و تفریحی همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ، عصر دوشنبه در نشست خبری گفت: آیین‌های هفته گرامیداشت مقام معلم از روز سه‌شنبه در همه مدارس استان با نواخته شدن زنگ سپاس به صورت نمادین در مدرسه شهید حبیب زاده ارومیه با حضور مسوولان آغاز می‌شود.

مطهری افزود : دیدار عمومی منتخبین استانی با رهبر انقلاب، غبارروبی مزار شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگر، تجلیل از بازنشستگان و معلمان نمونه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی،مسابقات کتابخوانی، دیدار ١١ گروه با استاندار، زنگ سپاس و غیره از جمله برنامه های شاخص این هفته می باشد.

وی اظهار کرد: ۴۵ نفر از فرهنگیان استان در این ایام به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام می شوند که ۲۰ نفر از آنان معلمان نمونه و برگزیده هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: در تمامی نقاط استان نیز مشابه این برنامه ها اجرا می شود و روز جمعه نیز میز خدمت در سراسر استان دایر می شود و در کنار آن حضور گسترده فرهنگیان در نماز جمعه نیز برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۰۰ کلاس درس نیمه تمام در استان داریم که در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت خیرین و مولدسازی این کلاس‌ها را در سریعترین زمان به اتمام برسانیم.

مطهری گفت: در ۲/۵سال اخیر ۱۰۳۴ کلاس به تعداد کلاس‌های درس استان اضافه شده و برای رسیدن به میانگین کشوری در استان ۵ هزار کلاس درس نیاز است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین برای سال تحصیلی جدید ۲۲۰۰نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی، ۱۰۰۰معلم از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب خواهیم داشت. 

وی موضوع رسیدگی به معضل بازماندگان از تحصیل را جزو سیاست های کلی کشوری و شورای آموزش و پرورش استان عنوان کرد و با تاکید بر اینکه مشکل بازماندگان از تحصیل مشکل اصلی مدیران و همه عوامل فرهنگی است، گفت : در این راستا به همه مدیران ستادی و نهادی ابلاغ شده تا تعداد بازماندگان و تارکان از تحصیل به حداقل برسد.

مطهری افزود: حدود ۵۰ درصد از ترک تحصیل کنندگان و بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی در استان جذب شدند.

کد خبر 1761091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha