انعقاد ۷ قرارداد رهاورد نمایشگاه ایران اکپسو ۲۰۲۴ برای خراسان جنوبی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: انعقاد هفت تفاهم نامه در بخش های مختلف و با حضور سرمایه گذاران بخشی از رهاورد نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برای این استان است.

مهدی جعفری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در خراسان جنوبی اظهار کرد: در سومین روز برپایی نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ انعقاد تفاهم نامه فی مابین استاندار خراسان جنوبی و قائم مقام و معاون وزیر صمت با موضوع تکمیل زنجیره ارزش افزوده گوهرسنگ های خراسان جنوبی انجام شد.

وی افزود: امروز و در چهارمین روز از برپایی این نمایشگاه، ۶ تفاهم نامه دیگر در حوزه های سرمایه گذاری، گردشگری و سازمان تعاون روستایی امضا می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور گروه های اقتصادی از کشورهای «افغانستان، ترکیه، امارات، کانادا، چین، قرقیزستان، عراق، اقلیم کردستان» در پایون خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ ادامه داد: در این دیدارها درخصوص انرژی های نو و معادن بحث و تبادل نظر شد.

وی همچنین به حضور شخصیت های برجسته و مسئولان عالی رتبه کشوری در پایون خراسان جنوبی گریزی زد و گفت: قائم مقام وزیر صمت، وزیر کشور، معاون اقتصادی وزیر کشور، معاونین وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر گردشگری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیران کل حوزه سازمان جهاد کشاورزی و ... از روز اول بازگشایی نمایشگاه در پایون خراسان جنوبی حضور یافتند و با ۱۱۰ ظرفیت سرمایه گذاری این استان آشنا شدند.

جعفری با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذار جدید برای تکمیل چرخه استان در این نمایشگاه در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: مذاکره چهره به چهره با صادرکنندگان، سرمایه گذاران، ارتباط گیری با تولیدکنندگان و صاحبان صنعت و تجار کشورهای مختلف از جمله اتفاقات خوبی بود که با هدف بازارهای صادراتی جدید در این نمایشگاه دنبال شد.

وی همچنین با اشاره به حضور فعال شرکت های معدنی شهرستان طبس، تعاونی های صنایع دستی و شرکت های کشاورزی در این نمایشگاه ادامه داد: تعاونی های استان در غرفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور پرشوری دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به حضور ۸۴ کشور در این نمایشگاه هم اشاره ای کرد و گفت: در ۲ روز باقیمانده، شاهد حضور پرشور شخصیت های کشوری و مسئولان عالی رتبه به منظور انعقاد تفاهم نامه های مختلف خواهیم بود.

وی همچنین به رضایتمندی بخش خصوصی خراسان جنوبی شرکت کننده در این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: افزایش سهم صادراتی محصولات خراسان جنوبی و پیوند بین زنجیره علم و صنعت در حوزه محصولات استان و شرکت های دانش بنیان برای نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۵ هدف گذاری شده است.

کد خبر 1761127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha