آخرین وضعیت گلریزان و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان

مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با تشریح آخرین وضعیت گلریزان و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: اصناف بیشترین کمک را به ستاد دیه استان داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدحجت‌الله موسوی‌قوام، سه‌شنبه(۱۱ اردیبهشت) در نخستین جلسه ستاد دیه استان در سال جاری گزارش داد: سال گذشته ۳۱۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان شامل ۲۹۶ نفر مرد و ۱۰ نفر زن از زندان‌های استان آزاد شدند.
مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان افزود: کل مبلغ بدهی این افراد بیش از ۶۲۱ میلیارد تومان بود که بیش از ۳۰۷ میلیارد تومان یعنی معادل ۵۰ درصد اخذ رضایت شاکی شد و جزو استان‌هایی هستیم که بیشترین رضایت شاکی را داشتند.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۶ میلیارد تومان نیز خیرین کمک کردند؛ گفت: تعهدات جشن‌های گلریزان سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان بود که ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن وصول شد.
موسوی‌قوام ادامه داد: از ابتدای سال مقدمات رهایی ۳۱ نفر از زندانیان با پرداخت ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون فراهم شد.
وی با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان امسال در ۲۵ شهرستان؛ اعلام کرد: تاکنون حدود ۲۶ میلیارد تومان از محل تعهدات این جشن‌ها به حساب ستاد دیه واریز شده در حالیکه هدف‌گذاری ما ۴۰ میلیارد تومان هست و پیش‌بینی می‌کنیم با پرداخت مابقی تعهدات از مرز ۴۰ میلیارد بگذریم.
مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی نیز ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تعهد کردند که تاکنون ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کردند؛ افزود: امروز ۳۵ نفر از زندانیان از سراسر استان آزاد می‌شوند که ۱۷ نفر بدهکار مالی، ۱۵ نفر مهریه و سه نفر بدهکار نفقه هستند که از سال گذشته در زندان بودند و بارها با شاکیان آنان صحبت کردیم.
وی افزود: بدهی این افراد ۵۵ میلیارد تومان است که ۲۲ میلیارد تومان آن اخذ رضایت شاکی شده است.

کد خبر 1761176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha