۱۲۰۰ استاد برای تدریس مباحث شهید مطهری در کشور تربیت شدند

هاشمی گلپایگانی گفت: یک هزار و ۲۰۰ استاد در کشور داریم که می توانند به تدریس مباحث شهید مطهری بپردازند و از این تعداد ۳۰ نفر به عنوان استاد در خراسان جنوبی تربیت شده اند که توانایی تدریس دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی امروز (۱۱ اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ترویج مبانی فکری در یک نظام فکری مشخص خصوصا برای متدینین امروز نیاز جامعه است.

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه گفت: از سال ۷۲ در دانشگاه امام صادق علیه السلام به مباحثه و تدریس آثار شهید مطهری پرداختیم و بعد از آن مراکز علمی مختلفی اقدام به پیگیری این طرح کردند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ استاد در کشور داریم که می توانند به تدریس مباحث شهید مطهری بپردازند، افزود: از این تعداد ۳۰ نفر به عنوان استاد در خراسان جنوبی تربیت شده اند که توانایی تدریس دارند.

هاشمی گلپایگانی ادامه داد: اما بسترهایی که این اساتید و بینش پژوهان بخواهند ورود پیدا کنند، آماده نیست و یکی از گرفتاری های آثار شهید مطهری عدم انسجام ارتباط است و بعد از ۲۰ سال آمده ایم که به این نظام فکری بپردازیم.

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه بیان کرد: در این زمینه به چینش مدون سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری پرداختیم و مقام معظم رهبری نیز توصیه کردند که این کار را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه نیروی لازم جهت راه اندازی نهضت شهید مطهری خوانی در کشور داریم، گفت: شهید مطهری در آثارش است و متاسفانه کمی مهجور مانده است و دانشجویی که می خواهد معلم شود باید یک دور با آثار شهید مطهری آشنا شود.

کد خبر 1761200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha