شکست آلمان در مهار نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: آلمان با توجه به تشدید تنفر و تبعیض علیه مسلمانان در مهار نژادپرستی علیه آنها شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: در سایه تشدید موارد نفرت و تبعیض علیه مسلمانان، دولت آلمان در حمایت از آنها و افرادی که به عنوان مسلمان تلقی می شوند، کوتاهی می‌کند.

این سازمان تاکید کرد: نبود تعریف عملی از نژادپرستی علیه مسلمانان، فقدان اطلاعات رسمی در مورد حوادث نژادپرستانه و سرمایه گذاری در حمایت بنیادی از قربانیان از جمله موانعی است که از واکنش موثر جلوگیری می‌کند.

 «آلماز تفرا» پژوهشگر در امور نژادپرستی در اروپا در سازمان دیده بان حقوق بشر، می گوید: شکست‌های دولت آلمان در محافظت از مسلمانان در برابر نفرت و تبعیض به دلیل نبود درک از این مسئله آغاز می شود که مسلمانان نه تنها از خصومت براساس مذهب، بلکه از نژادپرستی رنج می برند.

وی افزود: بدون درک روشن از نفرت و تبعیض علیه مسلمانان در آلمان و بدون داده های قوی در مورد حوادث و اطلاع رسانی جامعه، پاسخ مقامات آلمانی بی اثر خواهد بود.

این سازمان گزارش داد: تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی، آمار اولیه جنایات ناشی از نفرت که توسط دولت تا ماه سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شده است، ۶۸۶ جرم صد مسلمانان اعلام شده است، این درحالی است این آمار نسبت به آمار سال ۲۰۲۲ میلادی که  بیش از ۶۱۰ مورد ثبت شده ، بیشتر است.

مقامات آلمان اطلاعات و آماری برای دوره زمانی بین اکتبر تا دسامبر سال گذشته ارائه نکردند، اما گروه های جامعه مدنی آلمان نسبت به افزایش حوادث ضد مسلمانان از ماه اکتبر به دنبال عملیات طوفان الاقصی و شروع حملات اسرائیل به غزه هشدار دادند.

در ۳۰ نوامبر، «ریم العبالی رادوان» کمیسر فدرال ضد نژادپرستی آلمان، نسبت به افزایش حوادث نژادپرستان در سطح اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد، به طوری که دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: این یک گام مثبت است و باید کار لازم برای بهبود حمایت از مسلمانان در آلمان و مکان های دیگر در اروپا انجام شود.

« ریما هنانو» رئیس ائتلاف علیه اسلام‌هراسی و نفرت ضد مسلمانان که یک شبکه آلمانی از سازمان‌های غیردولتی است، به دیده‌بان حقوق بشر گفت : سال ۲۰۲۳ شاهد یک جهش جدید وحشتناک در حوادث ضد اسلامی و مسلمانان بودیم.

در نوامبر گذشته، ائتلاف علیه اسلام هراسی و نفرت ضد مسلمانان به طور متوسط ​​روزانه سه حادثه ضد اسلامی را ثبت کرد. در یک مورد، مردی که مسلمان تلقی می‌شد، در هنگام خروج از اتوبوس عمومی به او برچسب «تروریست» زده شد و مورد حمله قرار گرفت و به دلیل جراحات وارده به بیمارستان منتقل شد.

دیده بان حقوق گزارش داد: در حالی که گروه های جامعه مدنی مانند ائتلاف علیه اسلام هراسی و نفرت ستیز از مسلمانان داده های مربوط به چنین حوادثی را جمع آوری می کنند که دولت آلمان هنوز زیرساخت نظارت و جمع آوری داده ها در سراسر کشور با استناد به شاخص های روشن را ایجاد نکرده است تا مقامات آلمان به دانش و ابزار لازم برای بررسی و رسیدگی این مشکل مجهز شوند.

کد خبر 1761208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha