موافقت قطعی تبدیل پردیس فرهنگیان خراسان جنوبی به دانشگاه اخذ شد

حجت الاسلام اکبری مطلق گفت: موافقت قطعی و اصولی برای تبدیل و ارتقای سه پردیس به دانشگاه در استان خراسان جنوبی اخذ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی حجت‌الاسلام محمدجواد اکبری ‌مطلق امروز (۱۱ اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت هفته معلم  در دانشگاه فرهنگیان بیرجند اظهار داشت: ابلاغ ابتدایی جذب دانشجو برای سال تحصیلی آینده در دانشگاه فرهنگیان استان ۶۳۷ نفر شامل ۳۰۰ دختر و ۳۳۷ پسر می شود که به دلیل نیاز آموزش و پرورش، احتمال تغییر و افزایش نیز وجود دارد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه در دو ماه گذشته فضای دانشگاه‌ فرهنگیان به شدت رصد شد تا به جایگاه اصلی خود برسد و چون دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها در قالب پردیس اداره می‌شود، با پیگیری رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور نسبت به تبدیل پردیس به دانشگاه در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی موافقت شده است.

حجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه  این امتیاز بسیار خوبی برای خراسان ‌جنوبی است تا در قالب دانشگاه مستقل دیده شود، افزود: رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور هم دغدغه زیادی نسبت به دانشجویان و این دانشگاه دارد که جای قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با مشکل فضا مواجه است و مکان‌هایی به صورت استیجاری توسط دستگاه‌ها و نهادهای دیگر از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد و خوابگاه خصوصی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار داده شده است اما اجاره کردن فضا موجب می شود تا بخش زیادی از بودجه دانشگاه صرف اجاره شود و کارهای فرهنگی محدود و کم شود.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به گلایه دانشجویان از مقرری که برای دانشجویان پرداخت می‌شود، گفت: در این خصوص ماهی یک‌ میلیون تومان به میزان خالص دریافتی دانشجویان اضافه می‌شود.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات دانشگاه کمبود نیروی انسانی است که تا ۲ ماه آینده ۲۸ نفر جذب می‌شوند، سال گذشته دانشگاه فرهنگیان در استان بیش از هزار نفر ورودی داشت.

حجت الاسلام اکبری مطلق در این مراسم از مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر خواست تا اگر امکاناتی دارند در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند و گفت: در صورتی که دانشگاه مجدد به سوی فضای اجاره ‌ای برود با کمبود شدید اعتبار مواجه می‌شود.

در پایان این مراسم از تعدادی دانشجومعلمان، اساتید و کارکنار برتر دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 1761224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha